Britské zastoupení automobilky Seat se pustilo do velmi netradičního průzkumu. Spočítalo totiž, kolik času průměrně stráví rodiče s nakládáním dětí do auta. Nebudeme vás napínat,  Seat  tvrdí, že touto činností lidé průměrně stráví čtyři dny v roce. Konkrétně to dělá 96 hodin včetně výpravy z domu. Seat

Britské zastoupení automobilky Seat se pustilo do velmi netradičního průzkumu. Spočítalo totiž, kolik času průměrně stráví rodiče s nakládáním dětí do auta. Nebudeme vás napínat, Seat tvrdí, že touto činností lidé průměrně stráví čtyři dny v roce. Konkrétně to dělá 96 hodin včetně výpravy z domu. | Seat

Tato denní rutina prý může i za to, že třetina rodičů přijede minimálně jednou týdně pozdě do práce (průměrně o jedenáct minut). Pravidlem je, že čím větší město, tím to může trvat déle. Na průměrný čas má navíc vliv i věk dětí. Seat

Tato denní rutina prý může i za to, že třetina rodičů přijede minimálně jednou týdně pozdě do práce (průměrně o jedenáct minut). Pravidlem je, že čím větší město, tím to může trvat déle. Na průměrný čas má navíc vliv i věk dětí. | Seat

U dětí ve věku dvou až tří let se očekává s větším zdržením. Ta nejnáročnější možnost jsou prý dvojčata v tomto věku, které je velmi náročné ukočírovat. V průzkumu to potvrdilo 47 procent rodičů. Seat

U dětí ve věku dvou až tří let se očekává s větším zdržením. Ta nejnáročnější možnost jsou prý dvojčata v tomto věku, které je velmi náročné ukočírovat. V průzkumu to potvrdilo 47 procent rodičů. | Seat

Z toho samého průzkumu vyplývá, že průměrný čas ranního „nalodění“ v Londýně je přes osmnáct minut. Naproti tomu východní část Anglie to zvládá za necelých osm. Seat

Z toho samého průzkumu vyplývá, že průměrný čas ranního „nalodění“ v Londýně je přes osmnáct minut. Naproti tomu východní část Anglie to zvládá za necelých osm. | Seat

Jak by asi podobný průzkum dopadl v České republice? Kolik času vám osobně zabere ranní výprava do školy? Můžete se podělit v komentářích. Seat samozřejmě nikoho nenutí k tomu, aby děti do školy nevozil. Naopak přináší několik tipů, jak omezit ranní stres při těchto činnostech. Seat

Jak by asi podobný průzkum dopadl v České republice? Kolik času vám osobně zabere ranní výprava do školy? Můžete se podělit v komentářích. Seat samozřejmě nikoho nenutí k tomu, aby děti do školy nevozil. Naopak přináší několik tipů, jak omezit ranní stres při těchto činnostech. | Seat

Tím prvním je elektricky otevírané víko kufru, abyste svou malou ratolest nemuseli pouštět z náruče. Dalším tipem je organizátor do kufru, který pomůže roztřídit věci pro jednotlivé děti. Připevnit dětskou láhev s pitím karabinou se zase doporučuje proti dětským záchvatům vzteku, aby rodičům nepřistála láhev během jízdy na hlavě. Seat

Tím prvním je elektricky otevírané víko kufru, abyste svou malou ratolest nemuseli pouštět z náruče. Dalším tipem je organizátor do kufru, který pomůže roztřídit věci pro jednotlivé děti. Připevnit dětskou láhev s pitím karabinou se zase doporučuje proti dětským záchvatům vzteku, aby rodičům nepřistála láhev během jízdy na hlavě. | Seat

Dále jde o zásoby malých svačinek a plen v případě nejvyšší nouze. Seat také radí pořídit si malý vysavač do auta a bavit děti během jízdy zábavnou muzikou. Seat

Dále jde o zásoby malých svačinek a plen v případě nejvyšší nouze. Seat také radí pořídit si malý vysavač do auta a bavit děti během jízdy zábavnou muzikou. | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Na závěr se dodává, že veškeré  nezajištěné předměty  v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla  vyprostit v sedadle , nikoliv v náručí. Seat

Na závěr se dodává, že veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí. | Seat

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost  vůbec nepoutá , nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i  samotní rodiče  a jít tak svým ratolestem příkladem. Seat

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem. | Seat

Javier Luzón, vedoucí bezpečnosti vozidel ve společnosti Seat také podotýká, že dětská autosedačka by měla být do věku 15 měsíců  natočena proti směru jízdy , protože krk dítěte prý neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm. Seat

Javier Luzón, vedoucí bezpečnosti vozidel ve společnosti Seat také podotýká, že dětská autosedačka by měla být do věku 15 měsíců natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte prý neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm. | Seat

To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě  bundy, nebo dokonce i batohy . V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena. Seat

To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena. | Seat

Spousta lidí prý také pořádně  nečte návody  a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce i s utáhnutím popruhů, které jsou prý často velmi uvolněné, přitom by měly být  co nejvíce napnuté  a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. Seat

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce i s utáhnutím popruhů, které jsou prý často velmi uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. | Seat

Jedním z nejdůležitějších bodů je  používání homologované sedačky , jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat  výhradně na zadních sedadlech , která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech. Seat

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech. | Seat

Aby se toto číslo, včetně snížení rizika smrtelných nehod o 75 % snížilo, stačí si prý hlídat pár jednoduchých, jasných, a přitom ne moc dodržovaných pravidel. Seat

Aby se toto číslo, včetně snížení rizika smrtelných nehod o 75 % snížilo, stačí si prý hlídat pár jednoduchých, jasných, a přitom ne moc dodržovaných pravidel. | Seat

Seat uvádí, že nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na toto konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Seat

Seat uvádí, že nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na toto konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. | Seat

Sedačku lze otáčet podle potřeby Seat

Sedačku lze otáčet podle potřeby | Seat

Tato denní rutina prý může i za to, že třetina rodičů přijede minimálně jednou týdně pozdě do práce (průměrně o jedenáct minut). Pravidlem je, že čím větší město, tím to může trvat déle. Na průměrný čas má navíc vliv i věk dětí. Seat
U dětí ve věku dvou až tří let se očekává s větším zdržením. Ta nejnáročnější možnost jsou prý dvojčata v tomto věku, které je velmi náročné ukočírovat. V průzkumu to potvrdilo 47 procent rodičů. Seat
Z toho samého průzkumu vyplývá, že průměrný čas ranního „nalodění“ v Londýně je přes osmnáct minut. Naproti tomu východní část Anglie to zvládá za necelých osm. Seat
Jak by asi podobný průzkum dopadl v České republice? Kolik času vám osobně zabere ranní výprava do školy? Můžete se podělit v komentářích. Seat samozřejmě nikoho nenutí k tomu, aby děti do školy nevozil. Naopak přináší několik tipů, jak omezit ranní stres při těchto činnostech. Seat
20
Fotogalerie

Britové spočítali, kolik času strávíte výpravou dětí do a ze školy. A nestačil se divit

O velmi zajímavou problematiku se začal zajímat britský Seat. Nakládáním dětí do auta prý můžete ročně strávit i několik dnů.

Britské zastoupení automobilky Seat se pustilo do velmi netradičního průzkumu. Spočítalo totiž, kolik času průměrně stráví rodiče s nakládáním dětí do auta. Nebudeme vás napínat. Seat tvrdí, že touto činností lidé průměrně stráví čtyři dny v roce. Konkrétně to dělá 96 hodin včetně výpravy z domu.

Tato denní rutina prý může i za to, že třetina rodičů přijede minimálně jednou týdně pozdě do práce (průměrně o jedenáct minut). Pravidlem je, že čím větší město, tím to může trvat déle. Na průměrný čas má navíc vliv i věk dětí.

U dětí ve věku dvou až tří let se počítá s větším zdržením. Ta nejnáročnější možnost jsou prý dvojčata v tomto věku, které je velmi náročné ukočírovat. V průzkumu to potvrdilo 47 procent rodičů. Z toho samého průzkumu vyplývá, že průměrný čas ranního „nalodění“ v Londýně je přes osmnáct minut. Naproti tomu východní část Anglie to zvládá za necelých osm.

Jak by asi podobný průzkum dopadl v České republice? Kolik času vám osobně zabere ranní výprava do školy? Můžete se podělit v komentářích. Seat samozřejmě nikoho nenutí k tomu, aby děti do školy nevozil. Naopak přináší několik tipů, jak omezit ranní stres při těchto činnostech.

Tím prvním je elektricky otevírané víko kufru, abyste svou malou ratolest nemuseli pouštět z náruče. Dalším tipem je organizátor do kufru, který pomůže roztřídit věci pro jednotlivé děti. Připevnit dětskou lahev s pitím karabinou se zase doporučuje proti dětským záchvatům vzteku, aby rodičům nepřistála lahev během jízdy na hlavě.

Dále jde o zásoby malých svačinek a plen v případě nejvyšší nouze. Seat také radí pořídit si malý vysavač do auta a bavit děti během jízdy zábavnou muzikou.

Doporučujeme

Články odjinud