Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video

Volkswagen Golf „VR12“ | YouTube.com/1320video

Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video
Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video
Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video
Volkswagen Golf „VR12“ YouTube.com/ 1320video
10
Fotogalerie

Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Podobných úprav jsme již viděli několik, ale stejně nás nikdy neomrzí. A tento dvoumotorový sprintovací Golf vypadá jako opravdové monstrum. Produkuje totiž více výkonu než hypersportovní Bugatti Chiron.

Zelený Golf třetí generace na kolech obutých do pneumatik pro závody ve sprintu dává svou šílenou techniku najevo pouze částečně. Nejenže má upravený přeplňovaný šestiválec VR6 vepředu, ale stejný motor má také vzadu! Oba mohou fungovat dohromady, nebo samostatně. Kombinací ovšem vyprodukují rovných 1600 koní (1177 kW). Každá jednotka má pochopitelně na starost jednu nápravu.

Vůz má dvě sekvenční převodovky vedle sebe, u nichž lze navzájem propojit řadičky. Pilot tak řadí kvalty u obou skříní jednotně pro oba motory. Samozřejmě nechybí i dvojice hydraulických ručních brzd, takže „burnouty“ pro zahřátí předních i zadních pneu nejsou problém. Sprintovací speciál dokáže na půlmílové rovince vyvinout rychlost až 295 km/h, přičemž klasickou čtvrtmílovou vzdálenost urazí za 9 vteřin.

Jinak si všimnete širšího rozchodu kol a ostatně i širokých blatníků, výfuků směřujících ze stran karoserie a vtipného označení VR12 na zádi. Interiér je rapidně zjednodušen a na místě zůstala pouze jedna sedačka.

Složitý projekt ovšem není bez problémů a na konci videa kanálu 1320video bohužel dvoumotorovému Golfu praskne skříň převodovky. Současné naladění vozu je nicméně stále ve fázi vývoje, takže na technice majitel určitě zapracuje. Poté budou dynamické schopnosti stavby zaručeně lepší a obligátní padák na zádi ještě najde využití.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud