14
Fotogalerie

Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex: 4,5 l/100 km

Automobilka Opel doplnila svoji řadu Astra další „ekoverzí“ EcoFlex. Při výkonu 160 koní prý jezdí za 4,5 l/100 km.

Na začátku letošního roku jsme vám představili přírůstek do řady Astra v podobě na spotřebu zaměřeného provedení Astra 1,3 CDTI EcoFlex, jež se podle tabulek spokojí v průměru s působivou spotřebou 3,9 l/100 km. Nicméně 95 koní (70 kW) se může zdát být pro moderní vůz nižší střední třídy řadě z nás jako dosti málo, vždyť také během našeho posledníhotestu Opelu Astra 1,4 Turbo s výkonem 140 koní (103 kW) jsme byli nuceni konstatovat, že o žádný trhač asfaltu nejde. Pokud tedy dbáte na nízkou spotřebu paliva (tedy alespoň tu „tabulkovou“), ale potrpíte si zároveň na dynamické svezení, máte nyní v souvislosti s Astrou novou příležitost: přichází Astra EcoFlex se vznětovým dvoulitrem, solidním výkonem 160 koní (118 kW) a průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 01.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 02.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 03.jpg

Tato pohonná jednotka je standardně doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop a k dispozici je ve formě paketu pro hatchback i kombík Sports Tourer. V případě hatchbacku má samotná instalace systému start/stop v městském provozu snížit spotřebu až o 0,8 l/100 km, což znamená redukci o citelných 13 %. Průměrná spotřeba oproti standardnímu provedení Astra 2,0 CDTI klesla o 0,4 l/100 km a emise CO2 ze 129 na 119 g/km. Verze Sports Tourer s tímto motorem v průměru spotřebuje 4,7 l/100 km a emise CO2 omezí ze 134 na 124 g/km. Jistě, každé snížení spotřeby a emisí „toxického“ CO2 je vítané, jen se nemohu ubránit pochybnostem, zda tyto marginální úspory v celkové bilanci opravdu vyváží zvýšené opotřebení ostatních komponent pohonné soustavy včetně startéru či akumulátoru a s ním i zvýšené celkové provozní a výrobní náklady a zátěž životního prostředí…  
 
Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 07.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 08.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 09.jpg

Například modifikace aerodynamiky, které jsou součástí celého „paketu“ EcoFlex a disponuje jimi již také výše odkazované provedení Astra 1,3 CDTI EcoFlex, pak ovšem stojí za úvahu. Najdeme mezi nimi především úpravy proudění vzduchu pod vozem nebo automatickou clonu před chladičem, jež omezuje odpory vznikající průchodem vzduchu motorovým prostorem. Opel zároveň oznámil, že všechny své vozy Astra s manuálními převodovkami bude standardně dodávat s ukazatelem optimálního času pro řazení na vyšší stupeň. Zůstává ale otázkou, zda se bude chovat racionálněji než podobné soustavy u konkurenčních značek včetně VW Group směřující zpravidla k podtáčení motoru, jež nesvědčí snad žádnému z jeho komponent.

Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 04.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 05.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 12.jpg

A blížíme se k závěru, který lze uvést okřídleným úslovím „nechci slevu zadarmo“. Za provedení EcoFlex v případě motoru 2,0 CDTI s výkonem 160 koní si připlatíte zhruba 7 400 Kč. Automobilka Opel míří ale ještě dále. Na jaře příštího roku hodlá nabízet soustavu EcoFlex pro plných 34 svých modelů, mezi kterými najdeme také všechny Astry se zážehovými i vznětovými motory a manuálně řazenými převodovkami.
 
Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 10.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 11.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 14.jpg
Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 13.jpg Opel Astra 2,0 CDTI EcoFlex 06.jpg


 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud