Italský úpravce Gerage Italia Customs si vzal do parády Pagani Huayra a proměnil ji na tribut Fiatu Turbina z roku 1954. Výsledek stojí za to.
Kdo by si kdy byl pomyslel, že někdy vůbec použije spojení Pagani Huayra a Fiat? Upřímně, my jsme si to také ani nedovedli představit, ale při pohledu na tuhle Huyaru rychle měníme názor. Upravili ji totiž v Garage Italia Customs, kterou vlastní Lapo Elkann, jeden z akcionářů automobilky Fiat, aby vzdali čest Fiatu Turbina z roku 1954. Nedává vám to smysl? Nám také moc ne...
Použití červené a bílé barvy je zřejmým spojovacím znakem mezi těmito dvěma vozy. Huayra však má i něco navíc. karoserii i monokok z uhlíkových vláken, zakázová kola a vůbec všechny možné moderní technologie, které z ní dělají jedno z nejlepších superaut na světě. Fiat však ve své době taky nebyl žádné ořezávátko. V polovině dvacátého století měl díky třem turbínám, které mu dávají i jméno, neuvěřitelný výkon 300 koní.
Tahle Huayra je vskutku neobyčejná. Dostala totiž aerodynamický balíček Tempesta, který zahrnuje mnohé úpravy karoserie pro co nejmenší odpor vzduchu. K tomu všemu ještě auto zdobí zlatá barva z původního Fiatu. Výborně vypadají i třmeny brzd, které jsou vyvedené v italské trikolóře.
Vývoj vozu trval, podle slov Garage Italia Customs, dva roky. Stal se tak časově vůbec jedním z nejnáročnějších projektů, na jakých kdy společnost pracovala. Výsledek za tu práci ale rozhodně stojí.
Prohlédněte si snímky Pagani Huayra Tempesta: