11
Fotogalerie

SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Jihokorejská automobilka SsangYong do Ženevy přivezla světové novinky v podobě druhé generace ohromného MPV Rodius a nečekaně elegantního konceptu SIV-1.

Druhou generaci modelu SsangYong Rodius II jsme vám zběžně představili před měsícem, ovšem první snímky a informace jsme vám nabídli již v půli loňského prosince. Po devíti letech výroby přichází toto impozantní MPV s novým vzhledem, dále rozšířenou přepravní kapacitou a kromě jména Rodius se bude na určitých trzích prodávat také jako SsangYong Stavic nebo Korando Turismo.

DSC_0289.JPGDSC_0292.JPGDSC_0293.JPG
I druhá generace modelu Rodius má vynikat nečekanou přepravní kapacitou

Rodius II působí modernějším dojmem, nicméně přinejmenším diskutabilní tvarování zadní části karoserie bylo v hrubých rysech zachováno. Mohutná karoserie umožňuje zástavbu plných čtyř řad sedadel, v nichž se v závislosti na konkrétní verzi usadí devět až jedenáct cestujících.

O pohon se opět postará především nový vznětový čtyřválec e-XDi200 s objemem 2,0 l, výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm, který známe nejen z poslední verze modelu SsangYong Rodius I, ale také čerstvě modernizovaného SUV SsangYong Rexton W.

DSC_0290.JPGDSC_0291.JPGDSC_0294.JPG
SsangYong Rodius II

Na stánku SsangYongu figuruje také studie crossoveru SIV-1, jež by mohla poněkud vylepšit renomé značky, která je pověstná produkcí (mírně řečeno) nepříliš pohledných automobilů. Tento vůz se totiž docela povedl, ačkoli je mohutný a robustní, působí moderním a dynamickým dojmem, k němuž přispívají také zdůrazněné kontury zadních blatníků.

DSC_0464.JPGDSC_0465.JPGDSC_0466.JPGDSC_0467.JPGDSC_0468.JPG
Studie SsangYong SIV-1 nevypadá vůbec marně

Na přední části karoserie si všimneme hlavně zaoblené masky chladiče a světlometů sestavených z LED, zadní části pak dominují střešní spoiler a mohutný nárazník s integrovaným difuzorem a dvojicí vestavěných koncovek výfuků. Vůz stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 700 mm a dlouhý je 4 500 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 640 mm.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Doporučujeme

Články odjinud