9
Fotogalerie

Připravujeme: test ojetiny – Škoda Octavia 1,6 MPi

Pro některé etalon střední třídy, pro jiné předražená kocábka. Jaká bude osm let stará Škoda Octavia s motorem 1,6 MPi?

Tento test ojetého vozu bude poněkud jiný, než nač jsou naši čtenáři zvyklí. Škoda Octavia totiž patří na našich silnicích k jedněm z vůbec nejběžnějších osobních automobilů a hned na začátek musím přiznat, že s Octaviemi první generace jsem toho dosud mnoho nenajezdil. Je tedy jasné, že se s námi celá řada čtenářů bude moci v diskusi podělit o své zkušenosti, protože těchto aut jezdí opravdu hodně. Působí nejen jako rodinné vozy, ale také jako služební vozy nižšího managementu či různých „cesťáků“, takže o zajímavé podněty jistě nebude nouze.

V testu samotném se budu opět soustředit na zkušenosti s konkrétním vozem, jeho historii, zařazení v rámci trhu s ojetými automobily či základní stanovení jeho předností a nedostatků, ochuzeni nebudete ani o výsledky našich měření. Přesto tentokrát půjde spíše o podněty do diskuse vás, našich čtenářů. Ačkoli Škodu Octavii za žádnou „stylovku“ považovat nelze, předpokládám, že se dočkáme řady konstruktivních i emotivních příspěvků. 

P1060054.JPG P1060058.JPG P1060059.JPG
Připravujeme test Škoda Octavia 1,6 MPi Elegance

K testu jsme převzali faceliftovanou verzi Octavie její první novodobé generace s karoserií liftback. Prakticky nejvyšší výbava Elegance zahrnuje takřka vše, co běžný motorista potřebuje, na palubě tedy najdeme například manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech bočních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel s regulací nebo nesnímatelné tažné zařízení.

První kilometry za volantem tohoto vozu ve mně zatím podporují přesvědčení, že právě kombinace karoserie liftback, výbavy Elegance a zážehové „stokoňové“ šestnáctistovky je souhrnem svých vlastností nejlepší volbou pro běžného motoristu s průměrnými nároky i ročním kilometrovým nájezdem. Pod kapotou „naší“ Octavie se nachází veskrze konvenčně řešený čtyřválec 1,6 MPI/75 kW. Vyloženě špatně nejede, ale protirpokluzový systém ASR na suchu věru mnoho práce nemá.

P1060103.JPG P1060122.JPG P1060112.JPG

Řízení se zdá být poněkud tužší, podobně jako řazení, jízdní vlastnosti zatím hodnotit nebudeme, ale vlivem krátkého rozvoru se s autem poměrně dobře manévruje. Testovaná Octavia byla vyrobena zjara roku 2003 a na svém tachometru má zhruba 104 000 km. Přiložena je servisní knížka, jejíž záznamy se pokusíme „proklepnout“. Karoserie ani interiér nejsou nijak nadměrně opotřebovány (snad s výjimkou typicky potrhaného těsnění kolem dveří u řidiče), známky havárie jsme dosud neobjevili. Prostor pro posádku místem zrovna nehýří, minimálně na předních a vnějších zadních sedadlech se však pasažér průměrného vzrůstu usadí bez větších potíží. Zato zavazadlový prostor je už v základním uspořádání na svoji třídu opravdu enormní a třeba dětský kočárek v něm bezmála zmizí.

Test vyobrazeného vozu bychom vám chtěli nabídnout během příštího týdne. Pokud vás tato Octavia zaujala, napište prosím do diskuse, nač bychom se v samotném testu měli zaměřit. 

P1060080.JPG P1060082.JPG P1060136.JPG

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud