I když si nový ostrý Lexus IS-F odbyl výstavní premiéru již na detroitském autosalonu, v Evropě se ukázal vůbec poprvé. Japonská automobilka v Ženevě představila svůj ostrý koncept IS-F, který se ve své produkční verzi postaví takovým ikonám jako je BMW M3 a Audi RS4.
Pod kapotou se objeví největší motor své třídy. Osmiválec 5,0 o výkonu 294 kW (400 k) a točivém momentu 500 Nm se již postará, aby měla osmistupňová automatická převodovka dost síly ke sprintu na stovku za 4,9 s a dosažení maximální rychlosti 270 km/h, kdy zasáhne omezovač.
Pozornosti by neměla uniknout zmíněná převodovka. Nejen, že má 8 rychlostních stupňů, ale upravená logika řazení a také mechanické změny se postarají o velmi rychlé přeřazení. To by nemělo trvat déle než 100 ms.
A nyní již k samotnému konceptu. Velmi specifické tvary běžného Lexusu IS dokážou upoutat pozornost. Pokud se ovšem obleče do velmi slušivé modré barvy, nelze ho již přehlédnou vůbec. I když to ze snímků až tak nevypadá, v reálů působí IS-F opravdu muskulaturním a sportovním dojmem. Agrese, mohutnost a dynamika je cítit z každého detailu.
Přední vytažené lemy blatníků slouží jako jakýsi tunel, kterým proudí vzduch k brzdám. Ten je nasáván v přední spodní části nárazníků a z podběhu vychází ven velkými výdechy za předními koly.
Také obrovská kola ve spojení s nižší světlou výškou se postaraly o parádní dojem. To vše pak podtrhuje upravená záď, která naskytne pohled nejen na malý spoiler na víku zavazadelníku, ale také na čtveřici koncovek výfuku.
I když se prozatím jedná jen o koncept, produkční verze by se neměla příliš lišit. Drobné detaily budou určitě nahrazeny, ale vůz jako celek bude studii velmi podobný.
Lexus IS-F na ženevském autosalonu