Na Ženevském autosalonu právě debutovalo evropské provedení špičkového modelu Lexus RC F.
Vůbec poprvé bylo provedení Lexus RC F k vidění na letošním autosalonu v Detroitu a v Evropě si svoji premiéru odbylo právě nyní. Novinka dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne „více než 450 koní“ a „více než 520 Nm“, detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.
Verzi Lexus RC F nelze při přímém setkání upřít značnou dávku osobitosti
Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km. Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu.
Lexus RC F vyniká difuzorem v zadním nárazníku a dvěma páry koncovek výfuků
S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola. Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler, za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střechu a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.