Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový  Ford Mustang Mach-E  měl dorazit. Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový Ford Mustang Mach-E měl dorazit. | Zdroj: Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. Zdroj: Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut  elektrického Mustangu Mach-E  se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit. Ford

Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut elektrického Mustangu Mach-E se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit. | Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. | Ford

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. Ford

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. | Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. Ford

Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií. | Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový  Ford Mustang Mach-E  měl dorazit. Zdroj: Ford
To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. Zdroj: Ford
 Zdroj: Ford
Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut  elektrického Mustangu Mach-E  se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit. Ford
11
Fotogalerie

Pustit ruce z volantu Fordu bude možné už příští rok. První bude Mustang Mach-e

Technologie ADA umožní řidičům vozu Ford Mustang Mach-e pustit na vybraných silnicích ruce z volantu. Za autonomní jízdu však zákazníci dvakrát zaplatí.

Blíží se doba, kdy řidič nebude za volantem vozu tak moc potřebný jako doposud. Automobilky masivně investují do autonomního řízení a chtějí naučit auta jezdit bez lidského zásahu. Jedním z aktivních propagátorů autonomního řízení a jeho technologií je i Ford. Ten tvrdí, že majitelé Fordu Mustang Mach-e už budou moct pustit ruce z volantu.

To bude umožněno díky technologii Active Drive Assist (ADA), na kterou se bude moct nový elektromobil značky připravit paketem Active 2.0 Prep Package. V druhé polovině příštího roku pak Ford spustí prodej již samotného softwaru, který do vozu funkci nainstaluje. K instalaci postačí navštívit dealera.

Cena za toto příslušenství by neměla být moc vysoká. Ford chce cenu postavit tak, aby byla konkurenceschopná. Vozy vybavené touto technologií budou používat senzory a data z GPS, aby mohly jezdit po vyhraněných silnicích bez asistence řidiče. Ford už prý zmapoval 100.000 mil silnic v Kanadě a USA. Kdy se tato technologie podívá do Evropy, zatím nevíme.

Darren Palmer z oddělení bateriových vozidel Ford prozradil webu Motor1.com, že soužití se systémem ADA bude velmi jednoduché. Napřímo řekl, že některé konkurenční systémy drží auto v jízdním pruhu až příliš pevně a pokud chce řidič provést manévr, musí se s volantem přít. U systému ADA prý bude stačit jednoduše pohnout volantem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud