K zákazníkům se sice nedostane, ale je na něj radost pohledět. Inspirací mu byla vítězná placka z šedesátých let.
V roce 1966 Alfa Romeo představila nástupce závodního modelu 750 Sport Spider dle pravidel FIA skupiny 4. Stál na trubkovém prostorovém rámu, navrženém Mariem Coluccim a poháněn byl litrovým čtyřválcem Tipo 229A o výkonu 77 kW (105 k). K pětapadesátiletému výročí tohoto fešného stroje si Alfa Romeo připravila moderní interpretaci, evidentně odvozenou od modelu 4C.
Její zakulacené tvary jasně odkazují na originál, stejně jako příď s malými kulatými světly. Z konstrukčního hlediska je základem vozu karbonová vana s hliníkovými pomocnými rámy na každém konci. Pohon zajišťuje čtyřválec o objemu 1750 cm3 s výkonem 177 kW.
Původní Abarth 1000 SP s litrovým motorem postupně doplnily verze 1300 SP s motorem o objemu 1,3 litru a později s dvoulitrem. Vítězil na Nürburgringu, v Mugellu, Vallelunze, Monze i na Targa Florio. Sem tam se objeví v aukcích klasických vozů, například před sedmi lety se jeden kus prodal skrze síň Bonhams za čtyři miliony korun.
Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.
Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.
Abarth 595 • Abarth 695