Ztratil originalitu danou hranatou karoserií a přišel o šestiválcové motory, přesto jsme nový Mercedes-Benz GLC vraceli s tím, že bychom tohle auto opravdu chtěli. Proč?
Kapitoly článku:
Nový Mercedes-Benz GLC je ukázkový příklad dnešní doby. Předchozí generace byla tvarově zajímavá, měla velmi výkonné naftové i benzinové šestiválce, byla originální a existuje celá řada lidí, kteří na ní nedají dopustit. A přesto je s nástupem nové generace všechno jinak.
GLC coby náhrada za GLK už není tak originální jako dříve, v podstatě vypadá jako zmenšené GLE, už nemá šestiválcové motory (to víte, downsizing a ekologie), naopak brzy přijde hybridní varianta a auto jako takové se o poznání zvětšilo. Pro někoho to bude jasný důkaz toho, jak je dnešní doba celá špatně, jenže ono to tak docela není. Minimálně ne v případě nového GLC.
Nebudu vás napínat, objektivně se tohle auto velmi povedlo. Sice vypadá jako ocucaná hašlerka a ten šestiválec pod kapotou by mu fakt slušel, jenže hned od prvních kilometrů ujetých po předání auta mě doslova zavalily pozitivní dojmy. Před několika měsíci jsem o tomto modelu napsal, že to je nejpohodlnější prémiové SUV. Dobře jsem tenkrát udělal, protože týden ve společnosti tohoto Mercedesu mi vnukl myšlenku, že to je navíc vůbec nejlepší SUV této kategorie.
Z původního GLK toho moc nezbylo. Novinka je větší, robustnější, uhlazenější, nemá šestiválcové motory a nakonec dostala i jiné jméno
Design přeskočme
Bavit se o designu má v poslední době smysl tehdy, když přichází nějaké první auto z nové generace modelů té které automobilky. Třeba teď u Volva a nové XC90, tam je debata o designu na místě. Pak ale dorazí další modely a ty už budou představovat pouze různé variace na to samé. Stejnou taktiku dnes praktikují v podstatě všichni od Audi, přes BMW, Lexus, Jaguar, Volvo a ani Mercedes není výjimkou.
GLC? Známe. Stejnou masku má dnes snad už každý model od Mercedesu a to samé platí také o palubní desce. Dárcem orgánů nového německého SUV je Mercedes třídy C a podle toho to také vypadá. Design jako takový klidně můžeme přeskočit, protože jsme ho už viděli.
Mercedes-Benz GLC vs. GLK: Srovnání vnějších rozměrů |
|
GLK |
GLC |
Rozdíl |
Délka (mm) |
4536 |
4656 |
+120 |
Šířka (mm) |
1840 |
1890 |
+50 |
Výška (mm) |
1630 |
1639 |
+9 |
Rozvor (mm) |
2755 |
2873 |
+188 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) |
1574/1597 |
1621/1617 |
+47/20 |
Na téma vzhledu lze přidat pro zajímavost snad jen fakt, že Mercedes nabízí GLC ve třech variantách. Sáhnou můžete po provedení Exclusive, Off-Road a AMG Line. Ty se mezi sebou vzájemně liší, použitými disky, provedením masky, jinými nárazníky a u AMG Line dostanete rovněž sportovněji naladěný podvozek. Jeden pohled na relativně nenápadný testovací exemplář stačí k tomu, abychom věděli, s čím máme tu čest. Nejde ani o Off-Road, ani o AMG Line, do redakce nám přijela varianta Exclusive.
Pokud vám nestačí základní verze, lze dokoupit jednu ze tří variant. Ta testovací dostala paket Exclusive, což znamená více chromu, výrazné lamely na masce a osmnáctipalcové disky. Škoda falešných koncovek. Opravdu má Mercedes takovou věc zapotřebí?
To znamená osmnáctipalcová litá kola, klasický nárazník, chromové dekory a dvě chromové koncovky vzadu. I když moment. Bližší pohled ukazuje na designový podvod. To nejsou koncovky, to jsou kulaté kusy plastu. Výfuk je zde totiž jen jeden a končí před levou zadní „koncovkou“. No řekněte, má tohle Mercedes zapotřebí?
Jak už bylo řečeno, palubní deska a pracoviště řidiče se moc neliší od ostatních Mercedesů současné produkce. Nelze mít příliš velké výhrady ani ke zpracování, ani k uspořádání. Pouze je potřeba přivyknout na absenci pravé páčky pod volantem, kam se odstěhoval volič převodovky. Vše ostatní je vlevo.
Vynikající komfort
Tichý interiér
Pohodlný podvozek
Rozumná cena
Prostorná kabina
Ovládání multimediálního systému Comand
Falešné koncovky výfuku vypadají u Mercedesu opravdu divně
Absence šestiválcového motoru v nabídce
9 /10