Automobilka  Ford  přináší další inovaci pro větší komfort svých zákazníků. Tentokrát jde o usnadnění parkování. Zdroj: Ford

Automobilka Ford přináší další inovaci pro větší komfort svých zákazníků. Tentokrát jde o usnadnění parkování. | Zdroj: Ford

Ford by byl rád, kdyby jeho auta dokázala sama najít parkovací místo v garážích a poté na něj i zaparkovat. Aktuálně se toto řešení nachází ve výzkumné fázi a na nadcházející výstavě mobility IAA Mnichov nám Ford ukáže, jak je s tím daleko.  Zdroj: Ford

Ford by byl rád, kdyby jeho auta dokázala sama najít parkovací místo v garážích a poté na něj i zaparkovat. Aktuálně se toto řešení nachází ve výzkumné fázi a na nadcházející výstavě mobility IAA Mnichov nám Ford ukáže, jak je s tím daleko.  | Zdroj: Ford

Řidič přijede na parkoviště a zastaví na příslušné zóně. Přes aplikaci mu pak přikáže, aby zaparkoval.  Zdroj: Ford

Řidič přijede na parkoviště a zastaví na příslušné zóně. Přes aplikaci mu pak přikáže, aby zaparkoval.  | Zdroj: Ford

Senzory sledují pohyb vozu a navádějí ho k místu. V případě náhlé překážky v dráze auto samozřejmě zastaví.  Zdroj: Ford

Senzory sledují pohyb vozu a navádějí ho k místu. V případě náhlé překážky v dráze auto samozřejmě zastaví.  | Zdroj: Ford

Pro auto si pak nemusí řidič dojít, ale vrátí se mu samo zpět do zóny nástupního prostoru. Zdroj: Ford

Pro auto si pak nemusí řidič dojít, ale vrátí se mu samo zpět do zóny nástupního prostoru. | Zdroj: Ford

Až bude tento systém fungovat dostatečně, nemusí se navíc čekat na novou infrastrukturu ani na novou generaci aut.  Zdroj: Ford

Až bude tento systém fungovat dostatečně, nemusí se navíc čekat na novou infrastrukturu ani na novou generaci aut.  | Zdroj: Ford

Senzory se dají vylepšit i stávající parkoviště a vozy potřebují samočinnou převodovku, elektronický stabilizační systém, elektrickou parkovací brzdu a elektrický posilovač řízení. Zdroj: Ford

Senzory se dají vylepšit i stávající parkoviště a vozy potřebují samočinnou převodovku, elektronický stabilizační systém, elektrickou parkovací brzdu a elektrický posilovač řízení. | Zdroj: Ford

Jediným dalším potřebným prvkem je jednotka zajišťující inteligentní komunikaci. Zdroj: Ford

Jediným dalším potřebným prvkem je jednotka zajišťující inteligentní komunikaci. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Ford by byl rád, kdyby jeho auta dokázala sama najít parkovací místo v garážích a poté na něj i zaparkovat. Aktuálně se toto řešení nachází ve výzkumné fázi a na nadcházející výstavě mobility IAA Mnichov nám Ford ukáže, jak je s tím daleko.  Zdroj: Ford
Řidič přijede na parkoviště a zastaví na příslušné zóně. Přes aplikaci mu pak přikáže, aby zaparkoval.  Zdroj: Ford
Senzory sledují pohyb vozu a navádějí ho k místu. V případě náhlé překážky v dráze auto samozřejmě zastaví.  Zdroj: Ford
Pro auto si pak nemusí řidič dojít, ale vrátí se mu samo zpět do zóny nástupního prostoru. Zdroj: Ford
10
Fotogalerie

Ford učí auta najít si místo a pak na něm zaparkovat. Řidič u toho nebude

Ford už nechce, abychom se stresovali při cukání v podzemním parkovišti a hledání dostatečné velké mezery pro naše auto.

Automobilka Ford přináší další inovaci pro větší komfort svých zákazníků. Tentokrát jde o usnadnění parkování. V rámci projektu zastřešeného německým Sdružením automobilového průmyslu navázal Ford spolupráci s poskytovateli infrastruktury a technologickými firmami včetně společnosti Bosch. Cílem je demonstrovat komunikaci mezi parkovací infrastrukturou a automobilem vybaveným online připojením.

O co tedy přesně jde? Ford by byl rád, kdyby jeho auta dokázala sama najít parkovací místo v garážích a poté na něj i zaparkovat. Aktuálně se toto řešení nachází ve výzkumné fázi a na nadcházející výstavě mobility IAA Mnichov nám Ford ukáže, jak je s tím daleko. Proč na tom vůbec pracuje?

Ford uvádí, že zatímco standardní parkovací místa zůstávají stejná (4,88 m x 2,44 m), auta jsou co generaci větší. Technologie automatického parkování může prý na stejné parkovací ploše tímto způsobem zaparkovat až o 20 % více aut, protože není důvod k otevírání dveří. Takové ideální parkoviště ale musí mít třeba rozmístěnou soustavu senzorů, které řídí pohyb vozu.

Řidič přijede na parkoviště a zastaví na příslušné zóně. Přes aplikaci mu pak přikáže, aby zaparkoval. Senzory sledují pohyb vozu a navádějí ho k místu. V případě náhlé překážky v dráze auto samozřejmě zastaví. Pro auto si pak nemusí řidič dojít, ale vrátí se mu samo zpět do zóny nástupního prostoru.

Až bude tento systém fungovat dostatečně, nemusí se navíc čekat na novou infrastrukturu ani na novou generaci aut. Senzory se dají vylepšit i stávající parkoviště a vozy potřebují samočinnou převodovku, elektronický stabilizační systém, elektrickou parkovací brzdu a elektrický posilovač řízení. Jediným dalším potřebným prvkem je jednotka zajišťující inteligentní komunikaci.

„Z ukázky je zřejmé, že parkování bez řidiče je realitou a že jeho přínosy se neomezují jen na komfort a časovou úsporu. Parkování na letištích, v centrech měst nebo u sportovních areálů by díky bezkontaktnímu vjezdu, platbě i výjezdu mohlo v dohledné době být mnohem efektivnější. Nekonečné kroužení aut po parkovištích při hledání vhodného místa se brzy stane minulostí,“ uvedl Joseph Urhahne, oddělení výzkumu automatizovaného řízení, Ford of Europe.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud