Na téže platformě měla stát i sériová podoba vozu, která se chystala na rok 2003 s výrobou v Hannoveru. Bohužel se po odkladech projekt stopl a roli zastoupil  model Multivan . Zdroj: Volkswagen

Na téže platformě měla stát i sériová podoba vozu, která se chystala na rok 2003 s výrobou v Hannoveru. Bohužel se po odkladech projekt stopl a roli zastoupil model Multivan. | Zdroj: Volkswagen

Myšlenka se znovu vrátila až v roce 2011, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept Bulli. Tentokrát už měl prozíravě elektrický pohon, konkrétně elektromotor o výkonu 85 kW a 40 kWh baterii pro dojezd 299 kilometrů.  Zdroj: Volkswagen

Myšlenka se znovu vrátila až v roce 2011, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept Bulli. Tentokrát už měl prozíravě elektrický pohon, konkrétně elektromotor o výkonu 85 kW a 40 kWh baterii pro dojezd 299 kilometrů.  | Zdroj: Volkswagen

Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v roce 2016 se pak představil pokračovatel této myšlenky, koncept Budd-e. Zdroj: Volkswagen

Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v roce 2016 se pak představil pokračovatel této myšlenky, koncept Budd-e. | Zdroj: Volkswagen

Koncept se představil den po odsouzení automobilky Volkswagen americkým soudem za emisní skandál. Základem byla ještě teplá platforma MEB a vůz využíval baterii o kapacitě 101 kWh a dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní). A nyní už konečně do současnosti… skoro. Zdroj: Volkswagen

Koncept se představil den po odsouzení automobilky Volkswagen americkým soudem za emisní skandál. Základem byla ještě teplá platforma MEB a vůz využíval baterii o kapacitě 101 kWh a dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní). A nyní už konečně do současnosti… skoro. | Zdroj: Volkswagen

28
Fotogalerie

EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Na letošním autosalonu v Paříží představí Volkswagen elektrický koncept, který se založí na budoucím velkém rozšíření těchto modelů. Základ jeho techniky má být stejný jako u konceptu BUDD-e (na snímcích v galerii) představeného na letošním veletrhu CES. Ten má zcela rovnou podlahu, v níž jsou zabudovány akumulátory o kapacitě přes 100 kWh, dva elektromotory (jeden na každou z náprav) a maximální dojezd až 600 kilometrů. BUDD-e je stylizováno jako MPV, elektrický koncept pro Paříž však bude kompakt velikosti Golfu.

Na elektromobilech je fantastické to, že si mohou výrobci hrát s vnitřním prostorem. Volkswagen libuje vnější rozměry Golfu, ale vnitřní prostor Passatu, což je zásluha zejména absence velkého spalovacího motoru vpředu, převodovky nebo palivové nádrže. Ve srovnání se stejně velkými konvenčními vozy najdeme v podélném směru o zhruba 240 milimetrů více místa. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, to aby se vyrovnal například Chevroletu Bolt nebo Modelu 3 od Tesly.

Ze strany Volkswagenu nejde o pouhý výstřel do tmy či způsob, jakým odvrátit pozornost od stále nedořešené aféry Dieselgate. Vedle budoucího modelu postaveného na bázi pařížského konceptu vznikne elektrický kompaktní crossover, produkční BUDD-e, a dokonce i nástupce Phaetonu! To všechno chce značka zvládnout do roku 2025 s tím, že první vlaštovka vyletí z hnízda už za tři roky.

Pařížský koncept má být revoluční, to znamená, že by nemělo jít o úplně běžný elektromobil. Podle informací britského Auto Expressu by měl mít každý řidič své vlastní číslo, které bude fungovat jako klíč uložený například v mobilním telefonu (něco podobného už představilo Volvo).

Hovoří se také o „přenosném“ klíči (VW ID), který by sloužil například pro sdílení nebo pronájem vozů. Toto řešení také uživatelům umožní uložit unikátní nastavení hlavních funkcí auta. To se hodí v případě, kdy auto putuje od jednoho řidiče ke druhému například ve firmě nebo v řadách rodinných příslušníků, fungovat by ale dokonce mělo i v různých modelech.

bude_01.jpgbude_02.jpgbude_03.jpgbude_04.jpgbude_05.jpgbude_06.jpgbude_07.jpgbude_08.jpgbude_09.jpgbude_10.jpgbude_11.jpgbude_12.jpgbude_13.jpgbude_14.jpgbude_15.jpgbude_16.jpgbude_17.jpgbude_18.jpgbude_19.jpgbude_20.jpgbude_21.jpgbude_22.jpgbude_23.jpgbude_24.jpgbude_25.jpgbude_26.jpgbude_27.jpgbude_28.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud