31
Fotogalerie

Ford Focus 2011: nová generace podrobněji

Přinášíme vám další informace a fotografie nové generace Fordu Focus. Mimo jiné známe již kompletní paletu jeho motorizací.

O této generaci jsme psali již několikrát, naposledy jsme vám na tomto místě popsali verzi Focus ST, jež se po boku svých sourozenců veřejnosti ukázala v Paříži. Novinka bude bohužel postrádat třídveřovou karosářskou variantu, což pozici Focusu na trhu zřejmě do jisté míry poškodí. Tato varianta nikdy nepatřila k bestsellerům, ale stala se výchozím základem pro sportovně střižené verze. Derrick Kuzak, jeden z šéfů automobilky Ford, tento krok vysvětluje: „Dynamické linie pětidveřového Focusu ve stylu kupé nechaly v modelové nabídce jen málo prostoru pro třídveřový vůz. Tři karosářské varianty, sedan, hatchback a kombi, představují ideální kombinaci dynamičnosti, sportovního akcentu a užitečnosti v každodenním provozu.“

V nabídce výbavových prvků najdeme kromě jiných pokrokových položek také aktivní parkovací asistent, prevenci proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, couvací kameru, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo rozpoznávání dopravních značek, soustava řízeného zhášení motoru start/stop bude standardní výbavou zážehových i vznětových jednotek s objemem 1,6 l. Ultrazelená verze ECOnetic se představí koncem příštího roku.

Pro potřeby evropských trhů se rozběhne sériová výroba nového Focusu v německém Saarlouis na sklonku letošního roku a do prodejů se první vozy dostanou hned na počátku roku příštího. Produkce stávající generace bude probíhat až do půle roku 2011 ve španělské Valencii, aby byly uspokojeny požadavky stávajících zákazníků. Připomeňme, že od roku 1998 až do dnešních dní vzniklo v segmentu C více než 10 milionů vozů řady Focus, nejnovější generace využívá jedinečné podlahové plošiny, jež se stane základem i pro další kompaktní modely Fordu.

Nabídka pohonných jednotek se bude v závislosti na konkrétním trhu lišit. Zastánci zážehových motorů mohou vybírat z čtyřválců 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 150 a 180 koní (110 a 132 kW), konvenčních „šestnáctistovek“ Duratec Ti-VCT naladěných na 105 a 125 koní (66, resp. 92 kW) nebo dvoulitru Ti-VCT s přímým vstřikováním a výkonem 160 koní (118 kW), jenž bude určen zřejmě pouze pro USA.

Stoupenci nafty mají k dispozici motory Duratorq TDCi s objemy 1,6 a 2,0 litrů. První z nich lze koupit ve verzích 95 a 115 koní (70 a 85 kW), druhý pak v hladinách 115, 140 a 163 koní (85 kW, 103 a 120 kW).

Co říci závěrem? Nemůžeme se dočkat, až nový Focus budeme moci poznat osobně...

Ford Focus 2012 specif 08.jpg Ford Focus 2012 specif 09.jpg
Ford Focus 2012 specif 10.jpg Ford Focus 2012 specif 11.jpg Ford Focus 2012 specif 12.jpg
Ford Focus 2012 specif 13.jpg
Ford Focus 2012 specif 14.jpg Ford Focus 2012 specif 15.jpg
Ford Focus 2012 specif 16.jpg Ford Focus 2012 specif 17.jpg Ford Focus 2012 specif 18.jpg
Ford Focus 2012 specif 19.jpg
Ford Focus 2012 specif 20.jpg Ford Focus 2012 specif 21.jpg
Ford Focus 2012 specif 22.jpg Ford Focus 2012 specif 23.jpg
Ford Focus 2012 specif 24.jpg
Ford Focus 2012 specif 25.jpg Ford Focus 2012 specif 26.jpg
Ford Focus 2012 specif 27.jpg
Ford Focus 2012 specif 28.jpg Ford Focus 2012 specif 29.jpg
Ford Focus 2012 specif 30.jpg Ford Focus 2012 specif 31.jpg Ford Focus 2012 specif 32.jpg
Ford Focus 2012 specif 02.jpg Ford Focus 2012 specif 03.jpg Ford Focus 2012 specif 04.jpg
Ford Focus 2012 specif 05.jpg Ford Focus 2012 specif 06.jpg Ford Focus 2012 specif 07.jpg
Nový Ford Focus pro rok 2011 na dalších nových fotografiích

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud