Z maskovaných prototypů lze jen přibližně usuzovat, co se pod fólií skrývá. Aby byl design a detaily nových vozů chráněny před zvědavými pohledy a nežádoucími fotografiemi... Zdroj: Škoda

Z maskovaných prototypů lze jen přibližně usuzovat, co se pod fólií skrývá. Aby byl design a detaily nových vozů chráněny před zvědavými pohledy a nežádoucími fotografiemi... | Zdroj: Škoda

...tvary vozů se opticky rozostřují pomocí maskovacích vzorů. Vlastně dnes není velké automobilky, která by podobnou techniku nevyužívala. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

...tvary vozů se opticky rozostřují pomocí maskovacích vzorů. Vlastně dnes není velké automobilky, která by podobnou techniku nevyužívala. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Na téma maskování prototypů se nyní zaměřila i Škoda, která kolem Mladé Boleslavi testuje prototyp elektromobilu Enyaq iV, s nímž už jsme  měli tu čest v Irsku . | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Na téma maskování prototypů se nyní zaměřila i Škoda, která kolem Mladé Boleslavi testuje prototyp elektromobilu Enyaq iV, s nímž už jsme měli tu čest v Irsku. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Specialisté na kamufláž strávili vývojem kamuflážního konceptu pro první čistě elektrické SUV škodovky zhruba 120 hodin a pro jeho zamaskování spotřebovali zhruba 18 metrů čtverečních fólie. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Specialisté na kamufláž strávili vývojem kamuflážního konceptu pro první čistě elektrické SUV škodovky zhruba 120 hodin a pro jeho zamaskování spotřebovali zhruba 18 metrů čtverečních fólie. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Je to nutné, protože už dlouho před uvedením modelu na trh najedou prototypy až dva miliony kilometrů v podmínkách jejich běžného praktického využití. | Škoda Octavia Combi Zdroj: Škoda

Je to nutné, protože už dlouho před uvedením modelu na trh najedou prototypy až dva miliony kilometrů v podmínkách jejich běžného praktického využití. | Škoda Octavia Combi | Zdroj: Škoda

Maraton zkoušek na cestě k sériové výrobě přitom probíhá na všech kontinentech, jelikož později bude muset sériový vůz fungovat při -30 °C stejně spolehlivě jako při více než 40 °C. A oči jsou samozřejmě všude. | Škoda Octavia Combi Zdroj: Škoda

Maraton zkoušek na cestě k sériové výrobě přitom probíhá na všech kontinentech, jelikož později bude muset sériový vůz fungovat při -30 °C stejně spolehlivě jako při více než 40 °C. A oči jsou samozřejmě všude. | Škoda Octavia Combi | Zdroj: Škoda

„Vedle vlastního účelu kamufláže je samozřejmě nutno dbát i na požadavky provozu na veřejných komunikacích. Proto musí mít každý prototyp například funkční blinkry, brzdová světla i všechny senzory, nezávisle na kamufláži či rozostření designu... | Škoda Octavia Combi Zdroj: Škoda

„Vedle vlastního účelu kamufláže je samozřejmě nutno dbát i na požadavky provozu na veřejných komunikacích. Proto musí mít každý prototyp například funkční blinkry, brzdová světla i všechny senzory, nezávisle na kamufláži či rozostření designu... | Škoda Octavia Combi | Zdroj: Škoda

...V interiéru je důležité, aby bylo během jízdy vždy vidět na přístroje a aby byly všechny důležité ovládací prvky v dosahu řidiče,“ dodává Florian Weymar, vedoucí vývoje Enyaqu iV. | Škoda Kodiaq Zdroj: Škoda

...V interiéru je důležité, aby bylo během jízdy vždy vidět na přístroje a aby byly všechny důležité ovládací prvky v dosahu řidiče,“ dodává Florian Weymar, vedoucí vývoje Enyaqu iV. | Škoda Kodiaq | Zdroj: Škoda

Před zvědavými pohledy novinářů, fotografů i konkurentů se kamuflují i třeba nápisy značky a loga. Vizuálně charakteristické díly, kontury nebo partie karoserie... | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

Před zvědavými pohledy novinářů, fotografů i konkurentů se kamuflují i třeba nápisy značky a loga. Vizuálně charakteristické díly, kontury nebo partie karoserie... | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

...jako jsou světlomety, maska chladiče nebo záď vozu se obzvláště pečlivě zakrývají nebo maskují různými nástavbami. | Škoda Kodiaq RS Zdroj: Škoda

...jako jsou světlomety, maska chladiče nebo záď vozu se obzvláště pečlivě zakrývají nebo maskují různými nástavbami. | Škoda Kodiaq RS | Zdroj: Škoda

Maskovací vzor navíc rozostří kontury a linie karoserie, částečně se zalepují i boční okna, aby nebyla patrná jejich linie. | Škoda Karoq Zdroj: Škoda

Maskovací vzor navíc rozostří kontury a linie karoserie, částečně se zalepují i boční okna, aby nebyla patrná jejich linie. | Škoda Karoq | Zdroj: Škoda

A jak už nakousl vedoucí vývoje Weymar, podobné zásady platí i pro interiér vozu. Na palubě vývojového prototypu se většinou používají neprůhledné netkané textilie, kterými může posádka prototypu dle potřeby... | Škoda Karoq Zdroj: Škoda

A jak už nakousl vedoucí vývoje Weymar, podobné zásady platí i pro interiér vozu. Na palubě vývojového prototypu se většinou používají neprůhledné netkané textilie, kterými může posádka prototypu dle potřeby... | Škoda Karoq | Zdroj: Škoda

...– například při parkování nebo tankování – zakrýt jednotlivé detaily, jako je kokpit, palubní deska, centrální displej, systém infotainmentu, středový panel, ovládací prvky nebo výdechy ventilace. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

...– například při parkování nebo tankování – zakrýt jednotlivé detaily, jako je kokpit, palubní deska, centrální displej, systém infotainmentu, středový panel, ovládací prvky nebo výdechy ventilace. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

Vývoj a návrh maskovacího vzoru mají na starosti specialisté na kamufláž. Hrají si se vzory, 3D-efekty a barevnými kontrasty, aby pozorovatele co nejvíce opticky zmátli. Více v článku... | Škoda Enyaq iV Zdroj: Škoda

Vývoj a návrh maskovacího vzoru mají na starosti specialisté na kamufláž. Hrají si se vzory, 3D-efekty a barevnými kontrasty, aby pozorovatele co nejvíce opticky zmátli. Více v článku... | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

...tvary vozů se opticky rozostřují pomocí maskovacích vzorů. Vlastně dnes není velké automobilky, která by podobnou techniku nevyužívala. | Škoda Scala Zdroj: Škoda
Na téma maskování prototypů se nyní zaměřila i Škoda, která kolem Mladé Boleslavi testuje prototyp elektromobilu Enyaq iV, s nímž už jsme  měli tu čest v Irsku . | Škoda Scala Zdroj: Škoda
Specialisté na kamufláž strávili vývojem kamuflážního konceptu pro první čistě elektrické SUV škodovky zhruba 120 hodin a pro jeho zamaskování spotřebovali zhruba 18 metrů čtverečních fólie. | Škoda Scala Zdroj: Škoda
Je to nutné, protože už dlouho před uvedením modelu na trh najedou prototypy až dva miliony kilometrů v podmínkách jejich běžného praktického využití. | Škoda Octavia Combi Zdroj: Škoda
25
Fotogalerie

Škoda poodhaluje umění kamufláže. Víte, na jaké části vozů se nejvíce zaměřuje?

Maskovací fólie jsou více než jen pestrobarevná kamufláž chystaných modelů. O jejich funkci se nyní blíže rozpovídala mladoboleslavská škodovka…

Z maskovaných prototypů lze jen přibližně usuzovat, co se pod fólií skrývá. Aby byl design a detaily nových vozů chráněny před zvědavými pohledy a nežádoucími fotografiemi, tvary vozů se opticky rozostřují pomocí maskovacích vzorů. Vlastně dnes není velké automobilky, která by podobnou techniku nevyužívala.

Na téma maskování prototypů se nyní zaměřila i Škoda, která kolem Mladé Boleslavi testuje prototyp elektromobilu Enyaq iV, s nímž už jsme měli tu čest v Irsku. Specialisté na kamufláž strávili vývojem kamuflážního konceptu pro první čistě elektrické SUV škodovky zhruba 120 hodin a pro jeho zamaskování spotřebovali zhruba 18 metrů čtverečních fólie.

Je to nutné, protože už dlouho před uvedením modelu na trh najedou prototypy až dva miliony kilometrů v podmínkách jejich běžného praktického využití. Maraton zkoušek na cestě k sériové výrobě přitom probíhá na všech kontinentech, jelikož později bude muset sériový vůz fungovat při -30 °C stejně spolehlivě jako při více než 40 °C. A oči jsou samozřejmě všude.

„Vedle vlastního účelu kamufláže je samozřejmě nutno dbát i na požadavky provozu na veřejných komunikacích. Proto musí mít každý prototyp například funkční blinkry, brzdová světla i všechny senzory, nezávisle na kamufláži či rozostření designu. V interiéru je důležité, aby bylo během jízdy vždy vidět na přístroje a aby byly všechny důležité ovládací prvky v dosahu řidiče,“ dodává Florian Weymar, vedoucí vývoje Enyaqu iV.

Před zvědavými pohledy novinářů, fotografů i konkurentů se kamuflují i třeba nápisy značky a loga. Vizuálně charakteristické díly, kontury nebo partie karoserie, jako jsou světlomety, maska chladiče nebo záď vozu se obzvláště pečlivě zakrývají nebo maskují různými nástavbami. Maskovací vzor navíc rozostří kontury a linie karoserie, částečně se zalepují i boční okna, aby nebyla patrná jejich linie.

A jak už nakousl vedoucí vývoje Weymar, podobné zásady platí i pro interiér vozu. Na palubě vývojového prototypu se většinou používají neprůhledné netkané textilie, kterými může posádka prototypu dle potřeby – například při parkování nebo tankování – zakrýt jednotlivé detaily, jako je kokpit, palubní deska, centrální displej, systém infotainmentu, středový panel, ovládací prvky nebo výdechy ventilace.

Vývoj a návrh maskovacího vzoru mají na starosti specialisté na kamufláž. Hrají si se vzory, 3D-efekty a barevnými kontrasty, aby pozorovatele co nejvíce opticky zmátli. A jelikož propagace nového modelu jede naplno už při testování zamaskovaného prototypu, na návrzích často spolupracuje i marketingové oddělení značky.  

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud