Kapitoly článku:
Na autosalonu v Paříži se představí také nový Jaguar XE. Připomeňme, že Jaguar se s tímto modelem po velmi dlouhé době vrhá do boje s BMW řady 3, Audi A4 či Mercedesem třídy C.
Důležitým kritériem bude i praktičnost, pohodlí a kultivovanost. Čtyřválcový turbodiesel má patřit k nejtišším a nejjemnějším motorům ve třídě. Po letech se do Jaguaru vrací také klasická maniuální převodovka, ale k benzínovému motoru ji zatím nedostanete
Jaguar XE používá i podobné zbraně jako Mercedes a BMW – pohon zadních kol, úsporné čtyřválcové motory a také manuální převodovku, která dlouho nebyla v Jaguarech k dostání. Všechny technické zajímavosti jako technologické postupy použité při výrobě a novinky ve výbavě jsme si popsali v dřívějších článcích.
Nyní přinášíme doposud známý seznam motorů s odhalenými parametry, které budou v prodeji od začátku. Dva dvoulitrové turbodiesely doplňuje zatím jeden dvoulitrový benzínový čtyřválec s přeplňováním a šestiválec známý z Jaguaru F-Type.
Motor |
výkon kW/k |
toč.moment |
0-100 km/h |
max.rychlost |
spotřeba |
cena od |
2.0 D |
120/163 |
380 Nm |
|
|
3,7 l/100 km |
1 038 664 Kč |
2.0 D |
132/180 |
430 Nm |
|
|
|
|
2.0 GTDi |
147/200 |
280 Nm |
|
|
|
1 037 212 Kč |
2.0 GTDi |
176/240 |
340 Nm |
|
|
|
|
3.0 V6 SC |
250/340 |
450 Nm |
5,1 s |
250 km/h |
8,3 l/100 km |
|
Dvoulitrový turbodiesel řady Ingenium je úplně nová jednotka. Má celohliníkovou konstrukci, dostal dva vyvažovací hřídele a Jaguar si dal údajně velmi záležet na jeho odhlučnění a kultivovanosti chodu. Motor také plní emisní normu Euro 6.
Podrobné technické specifikace a jízdní výkony drží Jaguar ještě pod pokličkou. V následující kapitole ale najdete bohatou galerii oficiálních snímků: