U všech automobilek může pozorné oko vnímat posuny v designovém jazyku. Často se jedná o vlny spojené s technickými převraty. A nejinak tomu bude u modelu Scala.

U všech automobilek může pozorné oko vnímat posuny v designovém jazyku. Často se jedná o vlny spojené s technickými převraty. A nejinak tomu bude u modelu Scala.

Právě ten bude coby první Škodovka na platformě MQB A0 nositelem nového přístupu k designu ze strany mladoboleslavské automobilky. 

Právě ten bude coby první Škodovka na platformě MQB A0 nositelem nového přístupu k designu ze strany mladoboleslavské automobilky. 

Škoda navíc nově v souvislosti s designem nehovoří o Simply Clever, ale Simply Surprising. Tedy Jednoduše překvapující.

Škoda navíc nově v souvislosti s designem nehovoří o Simply Clever, ale Simply Surprising. Tedy Jednoduše překvapující.

Prý to propojuje "již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou".

Prý to propojuje "již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou".

Automobilka má několik oddělených pracovních skupin, ovšem právě ta designérská odnož si žádá co možná nejhezčí, nejkreativnjěší prostředí.

Automobilka má několik oddělených pracovních skupin, ovšem právě ta designérská odnož si žádá co možná nejhezčí, nejkreativnjěší prostředí.

Mezinárodní složení 150 lidí z 28 zemí má domov ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu Česany v Mladé Boleslavi.

Mezinárodní složení 150 lidí z 28 zemí má domov ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu Česany v Mladé Boleslavi.

Druhou lokalitou designu je centrum české metropole nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu a paláce na Žofíně. 

Druhou lokalitou designu je centrum české metropole nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu a paláce na Žofíně. 

V atmosféře pražské secesní budovy na Masarykově nábřeží též vznikají první návrhy budoucích modelů.

V atmosféře pražské secesní budovy na Masarykově nábřeží též vznikají první návrhy budoucích modelů.

„ Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah, “ prozrazuje šéfdesignér Oliver Stefani.

Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah,“ prozrazuje šéfdesignér Oliver Stefani.

Andrea Jensen, koordinátorka Color & Trim týmu

Andrea Jensen, koordinátorka Color & Trim týmu

Každý návrh projde také svou hliněnou fází.

Každý návrh projde také svou hliněnou fází.

Škoda dává poodhalit své nové směřování v designu jako celek. Mělo by jít o podobnou evoluci, jako když poslední Superb přišel s výrazně lomenými křivkami.

Škoda dává poodhalit své nové směřování v designu jako celek. Mělo by jít o podobnou evoluci, jako když poslední Superb přišel s výrazně lomenými křivkami.

Zdá se, že koncept Vision RS bude mít svými detaily o poznání větší dopad na budoucí Škodovky, než se původně očekávalo. Inspirovat by se nejen Scala měla například tvarem masky chladiče či bočními liniemi.

Zdá se, že koncept Vision RS bude mít svými detaily o poznání větší dopad na budoucí Škodovky, než se původně očekávalo. Inspirovat by se nejen Scala měla například tvarem masky chladiče či bočními liniemi.

Maska bude vždy mít výraznou, vzpřímenou šestihrannou formu. Charakteristická prý bude také takzvaná tornádo linie, kopírující boky vozu, vizuálně prodlužuje karoserii a zvýrazňuje sportovnost a dynamiku.

Maska bude vždy mít výraznou, vzpřímenou šestihrannou formu. Charakteristická prý bude také takzvaná tornádo linie, kopírující boky vozu, vizuálně prodlužuje karoserii a zvýrazňuje sportovnost a dynamiku.

Krystalické prvky se objeví na plochách předních světlometů z čirého skla a na koncových ostře tvarovaných světlech ve tvaru L. Novým symbolem dalšího evolučního stupně designu bude stylizovaný nápis uprostřed zadních dveří.

Krystalické prvky se objeví na plochách předních světlometů z čirého skla a na koncových ostře tvarovaných světlech ve tvaru L. Novým symbolem dalšího evolučního stupně designu bude stylizovaný nápis uprostřed zadních dveří.

Koncepty Vision RS a Vision X, které předznamenávají Scalu a malý crossover se v budoucnu projeví i v oblasti interiéru.

Koncepty Vision RS a Vision X, které předznamenávají Scalu a malý crossover se v budoucnu projeví i v oblasti interiéru.

Norbert Weber, šéf designu interiéru, vysvětluje: „ Interiéry těchto našich koncepčních studií ukazují realisticky budoucnost nového designového jazyka interiérů našich vozů - s novými barvami a materiály. Nová koncepce demokratického interiéru, která v modelu Scala slaví svou premiéru, je zároveň startem nové emoční a funkční identity značky. "

Norbert Weber, šéf designu interiéru, vysvětluje: „Interiéry těchto našich koncepčních studií ukazují realisticky budoucnost nového designového jazyka interiérů našich vozů - s novými barvami a materiály. Nová koncepce demokratického interiéru, která v modelu Scala slaví svou premiéru, je zároveň startem nové emoční a funkční identity značky."

Nová koncepce řešení interiérů, která u modelu Scala sériové Škodovky, se kromě vyváženého prostoru vyznačuje především přepracovanou palubní deskou.

Nová koncepce řešení interiérů, která u modelu Scala sériové Škodovky, se kromě vyváženého prostoru vyznačuje především přepracovanou palubní deskou.

Je symetrická a opět kopíruje linku mřížky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem. Uprostřed palubní desky je volně umístěný velký displej v zorném poli řidiče.

Je symetrická a opět kopíruje linku mřížky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem. Uprostřed palubní desky je volně umístěný velký displej v zorném poli řidiče.

Charakteristická linie formuje pod displejem ergonomickou podpěrku pro ruku, která tak může pohodlně ovládat dotykovou obrazovku.

Charakteristická linie formuje pod displejem ergonomickou podpěrku pro ruku, která tak může pohodlně ovládat dotykovou obrazovku.

Právě ten bude coby první Škodovka na platformě MQB A0 nositelem nového přístupu k designu ze strany mladoboleslavské automobilky. 
Škoda navíc nově v souvislosti s designem nehovoří o Simply Clever, ale Simply Surprising. Tedy Jednoduše překvapující.
Prý to propojuje "již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou".
Automobilka má několik oddělených pracovních skupin, ovšem právě ta designérská odnož si žádá co možná nejhezčí, nejkreativnjěší prostředí.
37
Fotogalerie

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

U všech automobilek může pozorné oko vnímat posuny v designovém jazyku. Často se jedná o vlny spojené s technickými převraty. A nejinak tomu bude u modelu Scala. Právě ten bude coby první Škodovka na platformě MQB A0 nositelem nového přístupu k designu ze strany mladoboleslavské automobilky.

Škoda navíc nově v souvislosti s designem nehovoří o Simply Clever, ale Simply Surprising. Tedy Jednoduše překvapující. Prý to propojuje "již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou".

Dominantou maska, na zádi nápis

Škoda nechává poodhalit nové směřování v designu jako celek. Mělo by jít o podobnou evoluci, jako když poslední Superb přišel s výrazně lomenými křivkami. „Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah,“ prozrazuje šéfdesignér Oliver Stefani.

Zdá se, že koncept Vision RS bude mít svými detaily o poznání větší dopad na budoucí Škodovky, než se původně očekávalo. Inspirovat by se nejen Scala měla například tvarem masky chladiče či bočními liniemi.

Bude vždy mít výraznou, vzpřímenou šestihrannou formu. Charakteristická prý bude také takzvaná tornádo linie, kopírující boky vozu, vizuálně prodlužuje karoserii a zvýrazňuje sportovnost a dynamiku. Krystalické prvky se objeví na plochách předních světlometů z čirého skla a na koncových ostře tvarovaných světlech ve tvaru L. Škoda také potvrzuje, že novým symbolem bude stylizovaný nápis uprostřed zadních dveří.

Uvnitř jako Vision

Koncepty Vision RS a Vision X, které předznamenávají Scalu a malý crossover se v budoucnu projeví i v oblasti interiéru. Norbert Weber, šéf designu interiéru, vysvětluje: „Interiéry těchto našich koncepčních studií ukazují realisticky budoucnost nového designového jazyka interiérů našich vozů - s novými barvami a materiály. Nová koncepce demokratického interiéru, která v modelu Scala slaví svou premiéru, je zároveň startem nové emoční a funkční identity značky."

Nová koncepce řešení interiérů, která bude u modelu Scala jako u první sériové Škodovky, se vyznačuje především přepracovanou a odlišně pojatou palubní deskou. Je symetrická a opět kopíruje linku mřížky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem. Uprostřed palubní desky je volně umístěný velký displej v zorném poli řidiče. Charakteristická linie formuje pod displejem ergonomickou podpěrku pro ruku, která tak může pohodlně ovládat dotykovou obrazovku.

Nápady vznikají ve vile

Automobilka má několik oddělených pracovních skupin, ovšem právě ta designérská odnož si žádá co možná nejhezčí, nejkreativnější prostředí. Mezinárodní složení 150 lidí z 28 zemí má domov ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu Česany v Mladé Boleslavi. Je součástí technologického centra, které bylo v roce 2008 přemístěno do Česany a v roce 2015 ještě více rozšířeno.

Vila byla kdysi domovem textilního podnikatele Franze Hillera. V areálu vznikly nejprve v 19. století textilní továrny a v polovině 20. století se zde poprvé začaly vyrábět díly pro vozy Škoda.

Druhou lokalitou designu je centrum české metropole nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu a paláce na Žofíně. V atmosféře pražské secesní budovy na Masarykově nábřeží též vznikají první návrhy budoucích modelů. Pobočku oddělení designu Škodovky najdete také v Číně, nejdůležitějším jednotlivém trhu značky.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud