39
Fotogalerie

Tokio 2011: v zajetí technických perliček

Právě probíhající autosalon v japonské metropoli opět dostál své pověsti. Stal se místem premiéry řady důležitých modelů.

Kapitoly článku:


Významnou část představují koncepční studie, jež jsou zatím více či méně vzdálené budoucnosti, ale také produkční modely či limitované edice. Nabízíme vám přehled nejvýznamnějších tokijských novinek, přičemž se zaměříme především (nikoli však výhradně) právě na koncepty, jež v Japonsku více než kde jinde naznačují budoucnost automobilové konstrukce.

Alpina B6 GT3

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

BMW Alpina B3 GT3 (3).jpgBMW Alpina B3 GT3 (4).jpgBMW Alpina B3 GT3 (8).jpg 
Alpina B6 GT3

Honda AC-X

Honda AC-X Concept má být podle svých tvůrců novou generací vozidla s pohonem typu plug-in hybrid zaručující komfortní a zábavné jízdní zkušenosti ve městě i na dlouhých vzdálenostech. Nabízí dvojici režimů pro aktivní, resp. odpočinkovou jízdu.

Na studii Honda AC-X je patrná inspirace modelem FCX Clarity s palivovými články, nicméně si všimneme řady poněkud agresivnějších prvků.

Honda AC X (15).jpgHonda AC X (2).jpgHonda AC X (4).jpg 
Honda AC-X

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Značka Honda v Tokiu uvedla několik detailů k připravované kompaktní vznětové jednotce pro evropské provedení řady Civic. O nové pohonné jednotce hovořil na autosalonu v Tokiu šéf automobilky Honda Takanubo Ito. Má jít o přeplňovaný vznětový čtyřválec z rodiny i-DTEC s objemem 1,6 l, výkonem 120 koní (88 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 300 Nm při 2 000 ot./min.

Značka Honda hrdě tvrdí, že její nový motor 1,6 i-DTEC bude produkovat CO2 o hmotnosti pod 100 g/km a stane se nejlehčí pohonnou jednotkou své třídy.

Honda Civic euro 42.jpgHonda Civic euro 39.jpg
Honda Civic 1,6 i-DTEC

Honda TS-1X

Na výstavišti Makuhari značka Honda vystavuje také nový koncept s označením TS-1X, který vychází ze sériového modelu CR-Z. Stroj je dílem oddělení Honda Access Corporation, které se zabývá především vývojem doplňků.

Model TS-1X se vyznačuje matově černým lakováním a agresivně pojatou sadou spoilerů kol dokola. Najdeme v ní nové nárazníky, prahové obklady i rozměrné přítlačné křídlo nad zadním oknem.

Honda TS 1X.jpg
Honda TS-1X

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud