TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu Foto: Audi

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu | Foto: Audi

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu Foto: Audi

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu | Foto: Audi

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu Foto: Audi

| Audi Q7 50 TDI a 55 TFSI po faceliftu | Foto: Audi

Nová je přední mřížka chladiče, světlomety za příplatek vybavené technologií HD Matrix LED a také nárazník s většími bočními otvory.

Nová je přední mřížka chladiče, světlomety za příplatek vybavené technologií HD Matrix LED a také nárazník s většími bočními otvory.

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

K zajištění ještě lepších jízdních vlastností velkého SUV nyní Audi přidává do volitelné výbavy elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu a novinkou je u Q7 také systém řízení kol zadní nápravy.

K zajištění ještě lepších jízdních vlastností velkého SUV nyní Audi přidává do volitelné výbavy elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu a novinkou je u Q7 také systém řízení kol zadní nápravy.

Všechny motory budou přitom vybaveny mild-hybridní 48V technikou. Nakonec se chystá i plug-in hybridní varianta Q7, která doplní nabídku později. Na detailnější informaci si musíme počkat.

Všechny motory budou přitom vybaveny mild-hybridní 48V technikou. Nakonec se chystá i plug-in hybridní varianta Q7, která doplní nabídku později. Na detailnější informaci si musíme počkat.

Uvnitř dochází k největším změnám, jelikož si Q7 vypůjčuje novou architekturu palubní desky z modelu Q8.

Uvnitř dochází k největším změnám, jelikož si Q7 vypůjčuje novou architekturu palubní desky z modelu Q8.

Motorizace dostupné při uvedení na trh zatím Audi popisuje celkem vágně. Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty a následně se objeví i jedna zážehová jednotka.

Motorizace dostupné při uvedení na trh zatím Audi popisuje celkem vágně. Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty a následně se objeví i jedna zážehová jednotka.

| Audi SQ8 TDI oficiálně

| Audi SQ8 TDI oficiálně

| Audi SQ8 TDI oficiálně

| Audi SQ8 TDI oficiálně

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl
TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl
TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl
TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl
16
Fotogalerie

Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Zpráva o změnách v nabídce pohonných jednotek vrcholných SUV od Audi přišla teprve v polovině tohoto měsíce. Nyní už modely SQ7 a SQ8 pořídíte jak s naftovým, tak benzinovým motorem, tento stav ale nebude trvat moc dlouho.

Nahrazení motoru 4.0 TDI pod kapotami vozů Audi SQ7 a SQ8 by nemělo překvapovat. Osmiválec nedávno skončil i ve Volkswagenu Touareg, kde se moc dlouho nezdržel a osobně si myslím, že je to škoda. Mimořádně jemný motor má neskutečnou sílu, velkému a těžkému SUV dokonale pasuje a nevezme si o moc více paliva než naftový šestiválec. Sám jsem s Touaregem V8 jezdil za méně než 9 litrů a zkušenosti kolegů a známých se od těch mých zas tak neliší.

Dle českého konfigurátoru Audi je nyní předčasné hovořit o konci motoru V8 4.0 TDI (320 kW) v SQ7 a SQ8, protože jej stále najdete v nabídce. Ta navíc byla rozšířena o osmiválce 4.0 TFSI s výkonem 373 kW, takže někdo, kdo nad turbodieselem váhal, teď může skákat do stropu, protože má možnost volby. Jenže ta tady už moc dlouho nebude. Podle našich informací stav potrvá jen do podzimu a od příštího roku se s motorem V8 TDI nepočítá. Vodítkem byl i fakt, že modely SQ7 a SQ8 dorazily na americký trh rovnou s motorem TFSI a udržovat nafťák jenom kvůli Evropě by se Audi nevyplatilo.

Dnes je tedy situace taková, že si Audi SQ7 a SQ8 můžete na našem trhu objednat s naftovým i benzinovým motorem. V případě TDI se bavíme o cenách od 2.578.900 Kč (SQ7 TDI) a 2.779.900 Kč (SQ8 TDI), za motor 4.0 TFSI dáte nejméně 2.602.900 Kč (SQ7 TFSI) a 2.803.900 Kč (SQ8 TFSI).Turbobenzin tedy vyjde o něco málo dráž, to ale zřejmě nikoho moc trápit nebude. Navíc benzinové verze mají v základu řízení všech čtyř kol, za které se u nafťáků připlácí 34.700 Kč.

Cena až takový problém nebude, to spíše spotřeba paliva. Audi totiž změnami v nabídce SQ7 a SQ8 zkomplikuje život těm zákazníkům, kteří si chtěli pořídit silné SUV, se kterým ujedou na jednu nádrž klidně i 900 km. Zatímco nafťáky si papírově vezmou okolo 9 l/100 km, benzinové osmiválce začínají na 12 litrech. Že takové drobnosti řidiči drahých aut vůbec neřeší? Tak tím si nejsem tak úplně jistý...

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud