23
Fotogalerie

Opel Astra GTC: „třídveřák“ odhalen

Koncern General Motors představuje třídveřovou verzi Astry s tradičním a zavádějícím označením GTC (+ video)

Pod ním bychom si totiž představovali cosi sportovního, ale jak jsme se o tom přesvědčili již v rámci testu modelu Opel Astra 1,4i GTC minulé generace, nejde ani tentokrát o nic jiného než o třídveřové provedení standardního typu nižší střední třídy s výkonem začínajícím na 120 koních. Novince však nelze upřít jistou dávku sportovního švihu, podobné vozy se navíc pokoušejí udržet na našich silnicích třídveřové hatchbacky, jejichž částečná nepraktičnost je ale částečně vyvažována třeba vyšší tuhostí karoserie. Oficiální premiéru si odbude na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Studii Opel Astra GTC Paris jsme viděli již vloni v Paříži, na sklonku roku 2010 jsme vám přinesli záběry z testování v USA a letos v dubnu se k nám dostaly první snímky a video nemaskované verze.

Opel Astra GTC ofic 01.jpg Opel Astra GTC ofic 02.jpg Opel Astra GTC ofic 03.jpg
Opel Astra GTC ofic 04.jpg Opel Astra GTC ofic 05.jpg Opel Astra GTC ofic 06.jpg

Opel Astra GTC se v Evropě začne prodávat ještě během letošního roku, stále se přitom spekuluje o tom, že by se v USA mohla objevit pod mládnoucí značkou Buick. Produkce derivátu Vauxhall je přitom jasnou věcí. Evropské ústředí GM se dalo slyšet, že skrze Astru GTC „švihlo rukavici hozenou vozy VW Scirocco a Renault Megane Coupe při spojení dynamické výjimečnosti, dravého designu a konkurenceschopné ceny“. A pozor, konkurenční Ford Focus vůbec třídveřovou karoserii nedostane! Pravdou je, že tvary karoserie verze GTC jsou výraznější a „svalnatější“ než u pětidveřového hatchbacku či kombi, což se týká především tvarování zadní části střechy. Opel tvrdí, že Astra GTC se svými staršími sourozenci sdílí pouze dveřní kliky, dokonce i rozvor náprav a rozchod kol jsou odlišné.

Tip: Oficiální prezentační videosekvenci najdete na tomto místě

V porovnání s pětidveřovým hatchbackem Opel Adtra je nová GTC nižší o 15 mm, rozchod kol narostl na 1 584 mm (+ 40 mm) vpředu a na 1 588 mm (+ 30 mm) vzadu a rozvor náprav se prodloužil o 10 mm na 2 695 mm. Astra GTC by měla být díky dílčím úpravám podvozku zaměřena více na jízdní zážitky, přední závěsy McPherson byly dokonce prý nahrazeny vzpěrami HiPerStrut (High Performance Strut) z většího Opelu Insignia OPC. Na zadní nápravě najdeme opět Wattův přímovod, ale na přání lze opět přiobjednat adaptivní tlumení FlexRide s třístupňovou předvolbou.

Opel Astra GTC ofic 12.jpg Opel Astra GTC ofic 13.jpg Opel Astra GTC ofic 14.jpg

Hned od počátku má být Opel Astra GTC k dispozici se čtyřmi, výhradně přeplňovanými pohonnými jednotkami, ale možná již ve Frankfurtu se dočkáme dalších verzí včetně špičkového provedení OPC (výkon zřejmě až 290 koní (213 kW). Základem se stává „čtrnáctistovka“ připravená v nastavení na 120 a 140 koní (88, resp. 103 kW) s identickým točivým momentem 380 Nm, zatím nesilnějším motorem bude 1,6i Turbo s naladěním na 180 koní (132 kW), s nímž Astra GTC pojede až 200 km/h. Jedinou volbou pro naftofily je čtyřválec 2,0 CDTi s výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 380 Nm (při krátkodobém overboostu). Z klidu na 100 km/h tato verze zrychlí za 8,9 s a dosáhne rychlosti 210 km/h a díky instalaci soustavy start/stop vykáže průměrnou spotřebu paliva ve výši 4,9 l/100 km. Ve všech případech se stává standardem šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Opel Astra GTC ofic 07.jpg Opel Astra GTC ofic 08.jpg Opel Astra GTC ofic 09.jpg
Opel Astra GTC ofic 10.jpg Opel Astra GTC ofic 11.jpg  Opel Astra GTC ofic 15.jpg

Opel Astra GTC bude k mání se sedmi druhy litých ráfků s průměry od 17 do 20 palců, z nichž šest bylo vyvinuto speciálně pro GTC. Objednávky lze u dealerů Opelu zadávat již od včerejška a ceny mají v přepočtu zahrnovat rozmezí od 526 700 Kč za 1,4 Turbo (120 koní) do 674 600 Kč za „chrocht“. 

Opel Astra GTC ofic 16.jpg Opel Astra GTC ofic 17.jpg Opel Astra GTC ofic 18.jpg
Opel Astra GTC ofic 19.jpg Opel Astra GTC ofic 20.jpg Opel Astra GTC ofic 21.jpg Opel Astra GTC ofic 22.jpg
Opel Astra GTC ofic 23.jpg 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud