Škodlivé pevné částice unikající z automobilů nepramení jen z výfuků. Již před šesti lety se Evropská unie pustila i do studie, která varuje před prachem, který vzniká z opotřebovávání brzd. Při zastavování vozidla prý na jednom kilometru uniká mnohem větší množství škodlivých látek než z výfuku vozidla splňujícího normu Euro 6. Zdroj: Brembo

Škodlivé pevné částice unikající z automobilů nepramení jen z výfuků. Již před šesti lety se Evropská unie pustila i do studie, která varuje před prachem, který vzniká z opotřebovávání brzd. Při zastavování vozidla prý na jednom kilometru uniká mnohem větší množství škodlivých látek než z výfuku vozidla splňujícího normu Euro 6. | Zdroj: Brembo

Začaly se tak objevovat prototypy různých „vysavačů“ a miniaturních filtrů pevných částic. Nyní se ke slovu přihlásil italský výrobce automobilových a motocyklových brzd Brembo, který se rozhodl, že problém nebude potřeba moc řešit, když jej minimalizuje. Představil proto zcela nové kotouče s názvem Greentive. Zdroj: Brembo

Začaly se tak objevovat prototypy různých „vysavačů“ a miniaturních filtrů pevných částic. Nyní se ke slovu přihlásil italský výrobce automobilových a motocyklových brzd Brembo, který se rozhodl, že problém nebude potřeba moc řešit, když jej minimalizuje. Představil proto zcela nové kotouče s názvem Greentive. | Zdroj: Brembo

Jejich hlavní výhoda spočívá ve dvojité povrchové úpravě, kdy ta druhá je z karbidu wolframu, tvrdého keramického materiálu, který se vyznačuje vysokou hustotou a velmi vysokou teplotou tání. I díky tomuto velmi specifickému materiálu a speciální povrchové úpravě mají kotouče zrcadlový povrch. Zdroj: Brembo

Jejich hlavní výhoda spočívá ve dvojité povrchové úpravě, kdy ta druhá je z karbidu wolframu, tvrdého keramického materiálu, který se vyznačuje vysokou hustotou a velmi vysokou teplotou tání. I díky tomuto velmi specifickému materiálu a speciální povrchové úpravě mají kotouče zrcadlový povrch. | Zdroj: Brembo

Nejde ale o estetiku. Brembo tvrdí, že nové brzdové kotouče minimalizují únik pevných částic od brzd, které se tak nedostanou do ovzduší a hlavně neušpiní disky kol. Zdroj: Brembo

Nejde ale o estetiku. Brembo tvrdí, že nové brzdové kotouče minimalizují únik pevných částic od brzd, které se tak nedostanou do ovzduší a hlavně neušpiní disky kol. | Zdroj: Brembo

Slibuje také velmi silnou ochranu proti korozi a oproti standardním kotoučům i větší výdrž. Logo výrobce je na brzdách šikovně schované přímo v kotouči a objeví se až v momentě, kdy bude potřeba kotouče vyměnit. Zdroj: Brembo

Slibuje také velmi silnou ochranu proti korozi a oproti standardním kotoučům i větší výdrž. Logo výrobce je na brzdách šikovně schované přímo v kotouči a objeví se až v momentě, kdy bude potřeba kotouče vyměnit. | Zdroj: Brembo

Toto řešení samozřejmě nebude úplně levné. Výrobce si toho je vědom a proto rovnou připomíná, že se kotouče hodí třeba pro velké automobily se spalovacím i  elektrickým pohonem . Snad se tedy na přímém slunci nepromění kotouč v reflektor, který by oslňoval kolemjedoucí. Zdroj: Brembo

Toto řešení samozřejmě nebude úplně levné. Výrobce si toho je vědom a proto rovnou připomíná, že se kotouče hodí třeba pro velké automobily se spalovacím i elektrickým pohonem. Snad se tedy na přímém slunci nepromění kotouč v reflektor, který by oslňoval kolemjedoucí. | Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

 Zdroj: Brembo

| Zdroj: Brembo

Začaly se tak objevovat prototypy různých „vysavačů“ a miniaturních filtrů pevných částic. Nyní se ke slovu přihlásil italský výrobce automobilových a motocyklových brzd Brembo, který se rozhodl, že problém nebude potřeba moc řešit, když jej minimalizuje. Představil proto zcela nové kotouče s názvem Greentive. Zdroj: Brembo
Jejich hlavní výhoda spočívá ve dvojité povrchové úpravě, kdy ta druhá je z karbidu wolframu, tvrdého keramického materiálu, který se vyznačuje vysokou hustotou a velmi vysokou teplotou tání. I díky tomuto velmi specifickému materiálu a speciální povrchové úpravě mají kotouče zrcadlový povrch. Zdroj: Brembo
Nejde ale o estetiku. Brembo tvrdí, že nové brzdové kotouče minimalizují únik pevných částic od brzd, které se tak nedostanou do ovzduší a hlavně neušpiní disky kol. Zdroj: Brembo
Slibuje také velmi silnou ochranu proti korozi a oproti standardním kotoučům i větší výdrž. Logo výrobce je na brzdách šikovně schované přímo v kotouči a objeví se až v momentě, kdy bude potřeba kotouče vyměnit. Zdroj: Brembo
12
Fotogalerie

Brembo má nové kotouče se zrcadlovým povrchem. Pomohou v boji proti emisím

S emisemi se dá bojovat různými způsoby. Italský výrobce brzd udělal z nového užitečného produktu luxusní zboží s nepřehlédnutelným designem.

Škodlivé pevné částice unikající z automobilů nepramení jen z výfuků. Již před šesti lety se Evropská unie pustila i do studie, která varuje před prachem, který vzniká z opotřebovávání brzd. Při zastavování vozidla prý na jednom kilometru uniká mnohem větší množství škodlivých látek než z výfuku vozidla splňujícího normu Euro 6.

Začaly se tak objevovat prototypy různých „vysavačů“ a miniaturních filtrů pevných částic. Nyní se ke slovu přihlásil italský výrobce automobilových a motocyklových brzd Brembo, který se rozhodl, že problém nebude potřeba moc řešit, když jej minimalizuje. Představil proto zcela nové kotouče s názvem Greentive.

Jejich hlavní výhoda spočívá ve dvojité povrchové úpravě, kdy ta druhá je z karbidu wolframu, tvrdého keramického materiálu, který se vyznačuje vysokou hustotou a velmi vysokou teplotou tání. I díky tomuto velmi specifickému materiálu a speciální povrchové úpravě mají kotouče zrcadlový povrch.

Nejde ale o estetiku. Brembo tvrdí, že nové brzdové kotouče minimalizují únik pevných částic od brzd, které se tak nedostanou do ovzduší a hlavně neušpiní disky kol. Slibuje také velmi silnou ochranu proti korozi a oproti standardním kotoučům i větší výdrž. Logo výrobce je na brzdách šikovně schované přímo v kotouči a objeví se až v momentě, kdy bude potřeba kotouče vyměnit.

Toto řešení samozřejmě nebude úplně levné. Výrobce si toho je vědom a proto rovnou připomíná, že se kotouče hodí třeba pro velké automobily se spalovacím i elektrickým pohonem. Snad se tedy na přímém slunci nepromění kotouč v reflektor, který by oslňoval kolemjedoucí.

Doporučujeme

Články odjinud