V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku  v portfoliu motorizací Škody Scala , a to verzi G-Tec na zemní plyn. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv

V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku v portfoliu motorizací Škody Scala, a to verzi G-Tec na zemní plyn. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Archiv

V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv

V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Archiv

Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku  prošla modernizací.  | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv

Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku prošla modernizací. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Archiv

Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv

Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Archiv

Tlakové nádrže na CNG bude mít Scala G-Tec podobně jako Octavia hned tři – jednu před zadní nápravou a dvojici za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Sekundární nádrž na benzin je pouze devítilitrová. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv

Tlakové nádrže na CNG bude mít Scala G-Tec podobně jako Octavia hned tři – jednu před zadní nápravou a dvojici za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Sekundární nádrž na benzin je pouze devítilitrová. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Archiv

Škoda již uvedla, že výhradně na plyn ujede Scala asi 410 km. V kombinaci s pohonem na benzin se pak dostane až na 630 km. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Škoda již uvedla, že výhradně na plyn ujede Scala asi 410 km. V kombinaci s pohonem na benzin se pak dostane až na 630 km. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

Zástavbou plynových nádrží ovšem dojde ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Zástavbou plynových nádrží ovšem dojde ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

Cenovky Scaly G-Tec se tedy dočkáme nejdřív ke konci roku. Pohon na CNG bude dostupný u obou výbavových linií Ambition a Style. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Cenovky Scaly G-Tec se tedy dočkáme nejdřív ke konci roku. Pohon na CNG bude dostupný u obou výbavových linií Ambition a Style. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

A komu by Scala na CNG nevyhovovala, verze G-Tec se později dočká i  městský crossover Kamiq.  | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

A komu by Scala na CNG nevyhovovala, verze G-Tec se později dočká i městský crossover Kamiq. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku  v portfoliu motorizací Škody Scala , a to verzi G-Tec na zemní plyn. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv
V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv
Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku  prošla modernizací.  | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv
Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Archiv
10
Fotogalerie

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

V prodeji ještě není, ale na silnicích v Česku už byla spatřena při testování. Řeč je o dalším dílku v portfoliu motorizací Škody Scala, a to verzi G-Tec na zemní plyn. V Mladé Boleslavi se již připravují na uvedení nové verze do prodeje, nabídku by měla totiž Scala G-Tec doplnit během posledního čtvrtletí letošního roku.

Pro Škodu je pohon na CNG stále důležitým směrem a nejnovější Scala G-Tec se tak postaví vedle dosavadní Octavie G-Tec, která na konci minulého roku prošla modernizací. O technice Scaly na zemní plyn už přitom víme ty nejdůležitější informace.

Pod kapotou se tedy objeví tříválec 1.0 TSI G-Tec o výkonu 66 kW (90 koní) a točivém momentu 160 N.m, který je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. CNG zde přitom hraje hlavní roli a dodatečnou nádrž na benzin lze označit jako záložní.

Tlakové nádrže na CNG bude mít totiž Scala G-Tec podobně jako Octavia hned tři – jednu před zadní nápravou a dvojici za zadní nápravou (dohromady pojmou 13,8 kg plynu). Sekundární nádrž na benzin je pouze devítilitrová. V reálu by vůz měl na plyn umět jezdit za méně než korunu na kilometr.

Škoda již uvedla, že výhradně na plyn ujede Scala asi 410 km. V kombinaci s pohonem na benzin se pak dostane až na 630 km. Zástavbou plynových nádrží ovšem dojde ke zmenšení základního objemu kufru ze 467 na 339 litrů.

Cenovky Scaly G-Tec se tedy dočkáme nejdřív ke konci roku. Pohon na CNG bude dostupný u obou výbavových linií Ambition a Style. A komu by Scala na CNG nevyhovovala, verze G-Tec se později dočká i městský crossover Kamiq.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud