35
Fotogalerie

Audi Q7 V12 TDI v detailech

Svým způsobem prestižní Audi Q7 s motorem V12 TDI debutovalo již v Ženevě. Teprve nyní se ale dovídáme všechny parametry.

Do dneška však výrobce nechtěl potvrdit, kdy a s jakými parametry se tento stroj dostane do sériové výroby. Dnes ale již víme, že vůbec první sériový osobní automobil osazený vznětovým dvanáctiválcem přijde do prodejů ještě na sklonlu tohoto roku. Pod jeho kapotu v Ingolstadtu usadili mohutnou, šestilitrovou jednotku s výkonem 500 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou rovných 1 000 Nm, a to ve spektru od 1 750 do 3 250 ot./min.

Q7 V12 22.jpgQ7 V12 23.jpgQ7 V12 11.jpg

Při pohledu do těchto parametrů se nelze divit tomu, že motor V12 TDI katapultuje model Q7 z 0 na 100 km/h během pouhých 5,5 sekundy a bez větších potíží zarazí rafičku tachometru na elektronicky omezené hranici 250 km/h. V kombinovaném jízdním režimu si přitom takto vybavený vůz řekne jen o 11,3 litrů nafty na 100 km. Motor je osazen novým typem přímého vstřikování common rail, který palivo do válců dopravuje v tlaku až 2 000 barů.

Q7 V12 35.jpgQ7 V12 32.jpgQ7 V12 33.jpg

Vrcholné Audi Q7 V12 TDI disponuje pneumatickým pérováním a elektronicky řízenými tlumiči s proměnnou stabilizací náklonů vozidla. Základní výbavou jsou litá kola s průměrem 20 palců a konvenčními kovovými brzdovými kotouči, příplatková kola o průměru 21 palců však mohou skrývat i uhlíko keramické brzdy. Zastavit takový kolos není hračkou, takže na předních kotoučích jsou usazeny osmipístkové a na tadních pak čtyřpístkové třmeny.

Na první pohled lze provedení V12 TDI odlišit od levnějších verzí modelu Q7 díky rozšířeným blatníkům, zatmaveným koncovým světlům, dvojitým kulatým koncovkám výfuků, ochrany spodku vozu či příplatkové panoramatické střeše.

Q7 V12 27.jpgQ7 V12 28.jpgQ7 V12 31.jpg
Q7 V12 29.jpgQ7 V12 30.jpgQ7 V12 34.jpg
 

Uvnitř vládnou kvalitní materiály s doplňky z leštěného hliníku a nerezové oceli. Na podlaze se nachází velurové koberce, anatomická sedadla jsou čalouněna kůží Verano. S novým motorem a sportovním podvozkem přichází též delší seznam příplatkové výbavy, o výrobu vozu se bude starat oddělení Audi Quattro. Podrobnosti o cenách budou zveřejněny na autosalonu v Paříži, ale v Německu budou začínat na hodnotě 130 600 Euro. 

Q7 V12 01.jpg Q7 V12 02.jpg Q7 V12 03.jpg
Q7 V12 04.jpg Q7 V12 05.jpg Q7 V12 06.jpg
Q7 V12 07.jpg Q7 V12 08.jpg Q7 V12 09.jpg
Q7 V12 10.jpg Q7 V12 12.jpg
Q7 V12 13.jpg Q7 V12 14.jpg Q7 V12 15.jpg
Q7 V12 16.jpg Q7 V12 17.jpg Q7 V12 18.jpg
Q7 V12 19.jpg Q7 V12 20.jpg Q7 V12 21.jpg
Q7 V12 24.jpg Q7 V12 25.jpg Q7 V12 26.jpg
Audi Q7 V12 TDI

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud