Ani francouzské automobilky pochopitelně nechybí na ženevském autosalonu. Peugeot si sem přivezl jak starší modely, tak i novinky. Mezi ty nejdůležitější patří představení malého kombi Peugeot 207 SW a také prvního SUV Peugeotu 4007.
Peugeot 207 Outdoor
Studie Peugeotu 207 SW Outdoor bude po vzoru svých konkurentů nabízet nejen klasické vlastnosti kombi, ale také zvýšený podvozek a ochranný stylingový paket.
Studie měří na délku 4 160 mm, tedy o 130 mm více, než klasický 5D hatchback (4 030 mm). O pohon konceptu se stará známý naftový čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 80 kW (110 k) a točivém momentu 240 Nm, který doplňuje filtr pevných částic. V sériové výrobě pak budou k dispozici motorizace jako u klasického hatchbacku.
Pokud se vám studie líbí, pak je jistě dobrou zprávou, že produkční verze se bude lišit pouze v drobných detailech. Stejně tak klasický kombík by měl vzhledově odpovídat představenému „allroadu”, tedy pokud si z něj odmyslíte černé plasty a vyšší podvozek.
Peugeot 207 Outdoor
Peugeot 207 CC
Stejně jako jeho předchůdce bude malý Peugeot tradiční koncepce 2+2 s pevnou sklápěcí střechou, která vůz promění v kabriolet, nebo coupé. Dvoudílná střecha se standardně sklápí pomocí elektromotorků pod víko zavazadelníku. Tím lze měnit objem kufru od 187 do 449 l. Plně automatický systém by to měl zvládnout za průměrných 25 sekund.
Peugeot však musel sáhnout k vcelku velkým technickým změnám u otevřené verze. Díky absenci pevné střechy došlo na podlahové výztuhy, které mají zvýšit torní tuhost karosérie a zmírnit kroucení vozu na minimum. Také vnější rozměry jsou u CC verze odlišné od klasického hatchbacku, ovšem liší se pouze kosmeticky a to na délku.
Tip: Podrobné představní coupé-cabria 207 naleznete zde.
Peugeot 207 CC
Peugeot 4007
Z obrázků jsou vcelku jasně patrné tvary nového auta nejen pro volné chvíle. Hlavní dominantou je obrovská mřížka chladiče ve tvaru proslulého francouzského úsměvu, který doplňují protažené přední světlomety a vytažené lemy blatníků.
Podobná extravagance na vás čeká i v zadní části vozu. Nelze přesně usoudit, jak bude produkční verze ve skutečnosti vypadat, ale pokud by to měla být jako auto na obrázcích, má P 4007 zajištěno vítězství v bitvě o titul nejextravagantnější SUV na trhu.
A co najdete pod kapotou? Vcelku nic překvapivého. Základní motorizací bude naftový čtyřválec 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k), který bude doplňovat silnější agregát 2,2 l o výkonu 125 kW (170 k). Benzínovou variantu si Peugeot vypůjčí od Mitsubishi. Půjde o agregát 2,4 s výkonem 125 kW (170 k).
Mitsubishi se také postará o dodávku náhonu na všechna čtyři kola. Bohaté zkušenosti s tímto pohonem mají zaručit výborné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také v terénu. Elektronická uzávěrka bude samozřejmostí.
Peugeot 4007
Peugeot 908 Le Mans HDI
Vytrvalostní závody vždy patřily k nejprestižnějším závodům na okruzích. Hlavně kategorie prototypů se dlouhá léta těší velkému zájmu a není se čemu divit. Speciály se stovkami koní se prohání po okruzích v rychlostech hodně nad 300 km/h a to vše za doprovodu bezkonkurenční zvukové kulisy.
Vše se změnilo po nástupu Audi R10, tedy speciálu s naftovým dvanáctiválcem. V letošní, první, sezóně Audi vyhrálo vše, kde se zúčastnilo. Přichází snad naftové období?
Nejspíše ano, protože i Peugeot, který dominoval závodům Le Mans na počátku devadesátých let, představil svůj naftový speciál. Od roku 2005 Peugeot pracoval na monopostu, který bude splňovat všechny nezbytné požadavky a nyní v Paříži představil definitivní podobu nového speciálu.
Tip: Podrobné představení tohoto naftového speciálu naleznete zde.
Peugeot 908 Le Mans HDI