Britská automobilka potvrzuje, že nadcházejícího autosalonu v Ženevě se nezúčastní. Mezi velkými značkami, které oznámily neúčast, přitom není sama.
Stále více automobilek ztrácí zájem vystavovat na klasických autosalonech a letošní show v Paříži byla příkladným důkazem tohoto trendu. V době on-line premiér, soukromých show, silného marketingu a odhalování nových modelů dávno před startem autosalonů se jednoduše fyzické vystavování aut ukazuje jako prodělečná aktivita nezajišťující dostatečný efekt na veřejnost i novináře.
Vlna omluvenek nadále přichází také ve spojitosti s nadcházejícím autosalonem v Ženevě v březnu příštího roku. Mezi dalšími velkými automobilkami, které zamítly účast, se totiž nyní objevuje celý koncern Jaguar Land Rover (JLR). Již dříve neúčast oznámil Ford a rovněž Volvo.
Mluvčí JLR uvedl, že automobilka zvažuje každou účast na autosalonech zvlášť, přičemž vystavování na ženevském autosalonu neukázalo žádný hmatatelný přínos značce a nemá proto smysl tímto směrem utrácet finanční prostředky. Místo velkého autosalonu tak JLR raději vloží finance do vlastních soukromých show k představení nových modelů.
Britský Autocar se domnívá, že tento krok má co do činění s celkovou úpravou finanční toků automobilky a snižováním zbytečných výdajů. V období mezi červencem a zářím 2018 automobilce klesly tržby, kdy ve srovnání s předchozím rokem klesly prodeje JLR o 13,2 %. Příčinou má být zejména ekonomická situace na trhu Číny, nejisté podmínky Brexitu a také klesající zájem o naftové motorizace.
Ženeva je obvykle jednou z nejdůležitějších výstavních událostí pro velké automobilky, to se ovšem s posledními roky mění. Zatímco však JLR odmítl účast, indická Tata (vlastník britského koncernu) se podle všeho na výstavišti objeví a její stánek má zaujmout mnohem větší prostor než obvykle.