Uvedení nejmenšího modelu DS na český trh spojilo tuzemské zastoupení značky s otevřením prvního exkluzivního showroomu u nás. Zatím jsou v nabídce spalovací motory, dorazí ale také elektromobil.
Městský crossover značky DS, model 3 Crossback, nemá podle českého zastoupení automobilky mnoho konkurentů. V podstatě se bavíme jen o Audi Q2 a Mini Countryman, což jsou luxusní vozy s širokou paletou motorů i pohonem všech kol, u Mini rovněž s hybridním pohonným ústrojím.
DS 3 Crossback si bude muset vystačit pouze s předním pohonem, zato ještě v letošním roce (na podzim) dorazí také v elektrickém provedení E-Tense. Platforma CMP je na to připravena a zástupci DS tvrdí, že posádka díky bateriím v podvozku nepocítí rozdíl ve vnitřním prostoru v porovnání s konvenčními verzemi.
Vůz vstoupil na český trh zrovna včera. Událost spojilo české zastoupení DS s otevřením exkluzivního DS Storu v Praze na Černém Mostě, kde vedle vystavených vozů můžete nahlédnout také do světa virtuální reality. DS nechce dělat nudná auta, což v našem redakčním testu dokázala už vlajková loď DS 7. A trojka nebude jiná.
Staví sice na platformě navržené také pro mainstreamové modely (třeba Peugeot 208 či Opel Corsa), používá však exkluzivní materiály a je nabitá technikou, která v daném segmentu není samozřejmostí. Řeč je třeba o Matrix LED světlometech, které v dálkovém režimu odstiňují ostatní účastníky provozu, nebo výsuvných klikách dveří. Ty sice mohou představovat problém, pokud v zimě auto pokryje ledová krusta, ale jsou sakra cool!
Dejde si výše uvedené dohromady a vyjde vám, že DS 3 Crossback nebude levné auto. Základ verze Be Chic s motorem 1.2 PureTech 100 (75 kW) stojí 560.000 Kč, tatáž linie se 130koňovým tříválcem a automatickou převodovkou stojí 650.000 Kč. Kdo by prahnul po naftě, může mít 1.5 BlueHDi 100 (75 kW) s manuálem za 620.000 Kč, za naftových 130 koní s automatem dáte nejméně 710.000 Kč.
DS 3 Crossback: technická data a české ceny zážehových motorů |
Motor |
1.2 PureTech |
1.2 PureTech |
1.2 PureTech |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
1199 |
1199 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
75/5500 |
96/5500 |
115/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
205/1750 |
230/1750 |
240/1750 |
Převodovka |
6M |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
185 |
196 |
208 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,9 |
9,2 |
8,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,7 |
4,9 |
5,1 |
Cena Be Chic [Kč] |
560.000 |
650.000 |
- |
Cena Performance Line [Kč] |
595.000 |
685.000 |
710.000 |
Cena So Chic [Kč] |
595.000 |
685.000 |
710.000 |
Cena Grand Chic [Kč] |
665.000 |
755.000 |
780.000 |
Cena La Premiere [Kč] |
- |
855.000 |
880.000 |
Vedle základní linie Be Chic český ceník zahrnuje stupně Performance Line, So Chic, Grand Chic a La Premire. Zatímco pro nejlevnější provedení jsou k dispozici oba naftové agregáty BlueHDi a dva ze tří zážehových motorů PureTech (chybí jen nejsilnější verze o výkonu 115 kW), vrcholnou linii La Premiere je možné kombinovat jen s motory PureTech 130 EAT8 a PureTech 155 EAT8 (od 855.000 Kč, respektive 880.000 Kč). Nejsilnější a zároveň nejdražší verze bude první, kterou již brzy prověříme v redakčním testu.
DS 3 Crossback: technická data a české ceny vznetových motorů |
Motor |
1.5 BlueHDi |
1.5 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] |
1499 |
1499 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
75/3500 |
96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
250/1750 |
300/1750 |
Převodovka |
6M |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,4 |
9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
3,7 |
3,9 |
Cena Be Chic [Kč] |
620.000 |
710.000 |
Cena Performance Line [Kč] |
655.000 |
745.000 |
Cena So Chic [Kč] |
655.000 |
745.000 |
Cena Grand Chic [Kč] |
725.000 |
815.000 |
Cena La Premiere [Kč] |
- |
- |