Z BMW unikla prakticky celá sada fotografií a technických informací k novému „sportovnímu“ SUV BMW X4 M40i. Na rozdíl od verzí s příplatkovým M paketem je M40i samostatný model s vrcholnou motorizací. Pod kapotou je přeladěný řadový šestiválec 3,0 l z modelu xDrive35i.
Ostřejší BMW X4 M40i vychází z modelu xDrive35i. Má ale silnější motor a i přes mírný nárůst hmotnosti nabízí také lepší dynamické parametry
Motor v BMW X4 M40i ze sebe dostane výkon 265 kW (360 k) v 5800 až 6000 ot./min. a točivý moment 465 Nm v rozmezí 1350 až 5250 ot./min. Na stovku se toto 1915 kg těžké SUV rozjede za 4,9 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Aspoň je to tedy uvedeno v datech, která mají k dispozici stránky Bimmertoday.
Spotřeba podle normy NEDC dosahuje na 8,6 litru na 100 km, což odpovídá emisím 199 g/km CO2. Sílu přenáší standardně na všechna kola přes systém xDrive osmistupňová automatická převodovka. Zajímavostí je, že i sportovní SUV X4 M40i umí táhnout až 2400 kg těžký přívěs.
Standardně jezdí M40i na osmnáctkách, ale BMW nabízí i devatenáctky. Uvnitř jsou sportovní sedačky a výsledek se vlastně od M paketu zas tolik neliší. Protože víme, že BMW X4 je prozatím nejhorší BMW, moc velké očekávání od novinky nemáme.