Podle automobilky je nový Ranger hi-tech až po střechu a při vývoji naslouchala zákazníkům. Tohle je výsledek.
Automobilka Ford představuje zbrusu novou generaci pick-upu Ranger. Oblíbený pracant se na českém trhu pere s Toyotou Hilux, Mitsubishi L200 či Isuzu D-Max. Mezi ostatními však Ranger vyčnívá drsným vzhledem a možností ostré verze Raptor.
Pro vývoj novinky absolvovala automobilka více než 5000 rozhovorů a tucty workshopů, jejichž cílem bylo zjistit, jak zákazníci své pick-upy používají a co od novinky očekávají. Vzhledem novinka odpovídá aktuálnímu designovému jazyku svých ostatních pick-upů, především na americkém trhu. Přední části dominuje nová maska se světelným podpisem ve tvaru písmene C.
Na bocích má výraznější lemy blatníků a zadní svítilny navazují na vzhled předních světlometů. V interiéru se použily z větší části měkčené plasty, aby si majitelé připadali jako v osobních autech, ovšem při zachování dostatku úložných prostorů. K mání jsou dvě středové obrazovky se systémem SYNC 4 s úhlopříčkou 10,1 a 12 palců.
Infotainmenty mají zabudované moduly FordPass Connect s online připojením a lze využít i mobilní aplikace FordPass, se kterou jde třeba na dálku odemknout i nastartovat. Většina důležitých funkcí pick-upu se přemístila do obrazovky, kde lze sledovat údaje pro jízdu v terénu, práci hnací soustavy, úhel natočení předních kol nebo příčný i podélný sklon vozu.
Středový displej doplňuje ještě digitální přístrojový štít a situaci okolo celého vozu lze hlídat pomocí kamer. Z rozhovorů se zákazníky pak Ford například zjistil, že k přístupu na korbu většina z nich stoupne na zadní pneumatiku či na víko korby. Za tímto účelem vznikl malý schůdek za zadním kolem.
Korba má pak třeba novou ochrannou krytinu z plastu, další uvazovací oka či možnost přepážek pro oddělení nákladového prostoru pro převážení různých materiálů. Dále bude možné objednat si přes 150 položek doplňkového příslušenství, na kterém Ford spolupracoval s ARB 4x4 Accessories.
Rozvor náprav i rozchod kol jsou větší o 50 mm. Konkrétně u rozchodu k tomu došlo posunutím předních kol o stejnou délku dopředu. Kompletně přepracovaná byla přední část vozu, aby v ní bylo více místa. Tento krok byl velmi důležitý, protože zákazníci si přáli tahat za autem těžké přívěsy a fungovat s ním i v těžkém terénu.
Za tímto účelem dostal Ranger vznětový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. K mání pak bude i se vznětovým řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru s jedním i dvěma turbodmychadly. Detailní informace o technice automobilka prozradí s blížícím se příchodem na trh. Ostatně zatím na to má Ford čas.
Výroba nové generace Rangeru se rozběhne v první polovině roku 2022 v Thajsku a Jižní Africe. V Evropě zahájí Ford příjem objednávek ve druhé polovině roku 2022 a první vozy budou zákazníkům dodány začátkem roku 2023. Tisková zpráva se nezmiňuje o verzi Raptor.