Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS.

Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS.

Paleta motorů Mercedesu CLS je zcela nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek.

Paleta motorů Mercedesu CLS je zcela nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek.

Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW.

Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW.

Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem.

EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem.

EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem.

Výsledkem je mimo jiné úspora paliva. Automobilka však uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce, ale vykazuje spotřebu šestiválce.

Výsledkem je mimo jiné úspora paliva. Automobilka však uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce, ale vykazuje spotřebu šestiválce.

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+.

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+.

Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od velmi pohodlného až po tužší sportovní mód.

Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od velmi pohodlného až po tužší sportovní mód.

Přední náprava je čtyřprvková, vzadu vždy najdeme pětiprvkové zavěšení.

Přední náprava je čtyřprvková, vzadu vždy najdeme pětiprvkové zavěšení.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

V nabídce zatím budou pouze šestiválcové motory - dva vznětové a jeden zážehový se systém EQboost.

V nabídce zatím budou pouze šestiválcové motory - dva vznětové a jeden zážehový se systém EQboost.

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů

V červené barvě je nový Mercedes-Benz CLS prostě nádherný.

V červené barvě je nový Mercedes-Benz CLS prostě nádherný.

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů.

Přední světlomety Multibeam LED mají dosvit až 650 metrů.

Interiér v podstatě odpovídá třídám E a S.

Interiér v podstatě odpovídá třídám E a S.

Funkce Energizing propojuje různé komfortní funkce auta. Klimatizace může být parfémovaná, sedadla masážní, volant vyhřívaný. Mercedes hovoří o specifickém wellness zařízení přízpůsobené náladě a potřebám zákazníka.

Funkce Energizing propojuje různé komfortní funkce auta. Klimatizace může být parfémovaná, sedadla masážní, volant vyhřívaný. Mercedes hovoří o specifickém wellness zařízení přízpůsobené náladě a potřebám zákazníka.

Uvnitř je místo pro pět cestujících, což u CLS vždycky nebylo.

Uvnitř je místo pro pět cestujících, což u CLS vždycky nebylo.

Paleta motorů Mercedesu CLS je zcela nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek.
Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW.
Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.
Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem.
27
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Po včerejším úniku prvních snímků přinášíme rozsáhlou fotogalerii a oficiální informace. Nový Mercedes-Benz CLS byl představen na autosalonu v Los Angeles.

Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS tak, jak jste jej na Autorevue díky úniku prvních několika snímků viděli už včera. V tuto chvíli už má vůz svou oficiální premiéru v Los Angeles za sebou, automobilka ji dokonce streamovala na svém profilu na Facebooku, pojďme si tedy nyní říci, co jsme dosud nevěděli.

Dovolte mi ale ještě malou odbočku. Nejdříve jsem design vůbec rozebírat nechtěl, ostatně, sami máte vlastní oči a uděláte si názor, nakonec ale musím vyseknout poklonu exempláři v červené barvě, který vidíte na úvodní fotce a dost si jej užijete i v obsáhlé fotogalerii. Připouštím, že z některých úhlů mi vůz trochu připomíná nový Opel Insignia (možná to dělají ta kola), to je ale vedlejší. Je prostě krásné a naznačuje nový designový směr vozů Mercedes-Benz. Ale teď už pojďme na motory.

Paleta motorů Mercedesu CLS je nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek. Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW. Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem. EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem. Výsledkem je mimo jiné úspora paliva. Však také automobilka uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce a vykazuje spotřebu šestiválce. Později v nabídce přibudou i dvoulitrové čtyřválce CLS 300 (také s EQBoost) a CLS 300 d.

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+. Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od komfortního až po tužší sportovní. Přední náprava je čtyřprvková, vzadu najdeme pětiprvkové zavěšení.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

Mercedes-Benz CLS - dostupná technická data
Motor 350 d 4Matic 400 d 4Matic 450 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 2925 2925 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/- 250/- 270+16/-
Točivý moment [N.m/min] 600/- 700/- 500+250/-
Převodovka 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] neudáno neudáno neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,6 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5.0 7,5

Podívejte se na nový Mercedes-Benz CLS v obsáhlé galerii:

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP01.jpg2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP02.jpg2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP03.jpg

 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud