Kia Ceed se na ženevském autosalonu poprvé představila v provedení SW

Kia Ceed se na ženevském autosalonu poprvé představila v provedení SW

Nabídne zavazadelník o základním objemu 600 litrů

Nabídne zavazadelník o základním objemu 600 litrů

Kia Ceed SW během premiéry na Ženevském autosalonu

Kia Ceed SW během premiéry na Ženevském autosalonu

Benefitem dnešní aut je přítomnost dvojité podlahy, různých háčků, síťových systémů nebo posuvných přepážek sloužících k fixaci.

Benefitem dnešní aut je přítomnost dvojité podlahy, různých háčků, síťových systémů nebo posuvných přepážek sloužících k fixaci.

Ani kombíku nechybí atraktivní prvky karoserie, které mají přinést sportovnější dojem

Ani kombíku nechybí atraktivní prvky karoserie, které mají přinést sportovnější dojem

Kia Ceed SW během premiéry na Ženevském autosalonu

Kia Ceed SW během premiéry na Ženevském autosalonu

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Kia Ceed Sportwagon 2018

Nabídne zavazadelník o základním objemu 600 litrů
Kia Ceed SW během premiéry na Ženevském autosalonu
Benefitem dnešní aut je přítomnost dvojité podlahy, různých háčků, síťových systémů nebo posuvných přepážek sloužících k fixaci.
16
Fotogalerie

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Ve Švýcarsku Kia představuje druhou karosářskou verzi nového Ceedu.

Vypustil apostrof z jména, už to je prostě Ceed. A také dostane tři karosářské varianty - hatchback, kombi a jakýsi shooting brake. Všeobecně se očekávalo, že již představený hatchback strhne pozornost na ženevském stánku Kie pro sebe. Jenže zde Korejci úplně poprvé představují i praktičtější variantu Sportwagon.

Jak bývá zvykem, od předního nárazníku k B-sloupku se oproti hatchbacku neliší. Více než u předchůdce je kabina posunuta vzad. Aby delší kapota neubírala drahocenné místo v kabině, je delší převid u kombi výrazně delší, ostatně jako u hatchbacku, který už sám je takovým polokombi. Nenabídne ovšem 600 litrů pro zavazadla a sníženou nakládací hranu.

Pokud Ceed Sportwagon postavený na nové platformě K2 srovnáme s předchůdcem, změny v oblasti rozměrů odhalují mírně sportovnější postoj vozu. Je o 20 mm širší (1800 mm) a 20 mm nižší (1465 mm) než končící model. Rozvor zůstává beze změn (2650 mm), zatímco přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm). Zadní převis karoserie se však prodloužil o 115 mm (nyní 1070 mm) – a tak je nové kombi o 95 mm delší (nyní 4600 mm) než předchůdce. 

Širší je i karoserie v zadní části, což znamená více místa v úrovni ramen pro zadní pasažéry, a díky snížení polohy zadních sedadel o 15 mm se též vytvořilo více místa pro kolena a nohy ve druhé řadě. I přes nižší linii střechy se díky podvozkové platformě a nižší poloze předních sedadel podařilo v přední řadě zajistit vertikální prostornost 987 mm, tedy podobně jako u předchůdce. Níže položená zadní lavice prý zaručuje srovnatelný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech. 

Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 40:20:40. Je možné je snadno složit do roviny zatažením za páčku ve výklopné zádi. Připlatit si lze za elektrické ovládání víka kufru.

Kia Ceed: Srovnání rozměrů hatchbacku a kombi
Model Kia Ceed hatchback Kia Ceed SW
délka (mm) 4310 4600
výška (mm) 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650

Toť rozdíly mezi hatchbackem a kombi. Menší variantu jsme do detailu prozkoumali při premiéře v Mnichově. Interiér se zdá být kvalitnější a především řešený s novou filozofií plovoucího infotainmentu s až osmipalcovou obrazovkou. Stejně tak se nemění motorová paleta.

Zřejmě nejjednodušším a servisně nejméně náročným bude základní pohonná jednotka 1,4 litru MPi s vícebodovým vstřikováním o výkonu 74 kW (100 koní). Zájemci o benzínový pohon se dále mohou rozhodnout pro litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní), či nový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru T-GDI. Nový agregát ‘Kappa’ nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku GDI. Disponuje výkonem 103 kW (140 koní). Oba benzínové motory T-GDi budou spojeny s částicovým filtrem, díky čemuž Ceed v předstihu plní emisní normu Euro 6d.

Dále bude k dispozici nový naftový motor o objemu 1,6 litru CRDi, opět navržená v souladu s přísnějšími emisními limity dle nejnovější normy Euro 6d, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce. Je k dispozici ve výkonových variantách 85 nebo 100 kW s maximem točivého momentu 280 Nm. Všechny motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Jako první evropská Kia přichází nový Ceed s technologií semi-automoního řízení druhého stupně. Dokáže se tedy aktivně držet v pruhu, udržovat odstup od vozidla před vámi a následovat jej. Kia slibuje větší zaměření na jízdní vlastnosti. Na základě našich zkušeností s posledními modely, tedy Picantem, Riem a Stingerem, tomu věříme. Přizpůsobit chování vozu půjde ve dvou jízdních režimech Normal a Sport.

Nový Ceed Sportswagon se začne vyrábět letos v srpnu a prodej bude zahájen výhradně na evropských trzích v průběhu posledního čtvrtletí 2018.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud