Kia EV6 se nám  oficiálně představila letos v březnu , přičemž už také  odhalila první cenovky na českém trhu . Teď se korejská automobilka detailněji zaměřuje na praktičnost svého nového elektrického crossoveru. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu, přičemž už také odhalila první cenovky na českém trhu. Teď se korejská automobilka detailněji zaměřuje na praktičnost svého nového elektrického crossoveru. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu... | Kia EV6 Zdroj: Kia

Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu... | Kia EV6 | Zdroj: Kia

...takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou. | Kia EV6 Zdroj: Kia

...takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy (viz galerie a video). | Kia EV6 Zdroj: Kia

Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy (viz galerie a video). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly pak nabízí dost místa i pro menší tašku či tablet, nechybí zde podložka bezdrátového nabíjení telefonu. Dále najdete vepředu rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly pak nabízí dost místa i pro menší tašku či tablet, nechybí zde podložka bezdrátového nabíjení telefonu. Dále najdete vepředu rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Držáky nápojů se objevují vpředu a vzadu. Základní objem kufru 520 litrů vzadu lze rozšířit sklopením zadních sedaček na zhruba 1300 litrů, přičemž EV6 nechybí ani přední kufr o objemu 52 litrů (20 litrů u verzí s pohonem všech kol). | Kia EV6 Zdroj: Kia

Držáky nápojů se objevují vpředu a vzadu. Základní objem kufru 520 litrů vzadu lze rozšířit sklopením zadních sedaček na zhruba 1300 litrů, přičemž EV6 nechybí ani přední kufr o objemu 52 litrů (20 litrů u verzí s pohonem všech kol). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Praktičnost crossoveru vyzdvihuje i funkce V2L (Vehicle-to-Load). Baterie vozu totiž dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Praktičnost crossoveru vyzdvihuje i funkce V2L (Vehicle-to-Load). Baterie vozu totiž dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Autem tak nabijete cokoliv od externích domácích spotřebičů po elektricky poháněná jízdní kola či skútry. Vnitřní nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny se zase hodí pro nabíjení mobilních zařízení bez potřeby dalších adaptérů. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Autem tak nabijete cokoliv od externích domácích spotřebičů po elektricky poháněná jízdní kola či skútry. Vnitřní nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny se zase hodí pro nabíjení mobilních zařízení bez potřeby dalších adaptérů. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Nakonec Kia zmiňuje i tažné schopnosti EV6. Verze s baterií o kapacitě 77,4 kWh umožnuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). | Kia EV6 Zdroj: Kia

Nakonec Kia zmiňuje i tažné schopnosti EV6. Verze s baterií o kapacitě 77,4 kWh umožnuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

V případě verze s baterií o kapacitě 58 kWh očekávejte maximální tažnou kapacitu 750 kg. | Kia EV6 Zdroj: Kia

V případě verze s baterií o kapacitě 58 kWh očekávejte maximální tažnou kapacitu 750 kg. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

Nový elektromobil značky Kia, který rovněž využije platformu E-GMP stejně jako nedávno představený  Hyundai Ioniq 5 , už vlastně nemá co skrývat. Zdroj: Kia

Nový elektromobil značky Kia, který rovněž využije platformu E-GMP stejně jako nedávno představený Hyundai Ioniq 5, už vlastně nemá co skrývat. | Zdroj: Kia

Tedy alespoň po stránce designu, který uvádí zcela nový směr a zapadá tak do dříve oznámené proměny korejské značky. Na novince EV6 tak už najdete i  nové logo Kia . Zdroj: Kia

Tedy alespoň po stránce designu, který uvádí zcela nový směr a zapadá tak do dříve oznámené proměny korejské značky. Na novince EV6 tak už najdete i nové logo Kia. | Zdroj: Kia

Korejská značka popisuje EV6 jako prvního zástupce příští generace akumulátorových elektromobilů značky. Zdroj: Kia

Korejská značka popisuje EV6 jako prvního zástupce příští generace akumulátorových elektromobilů značky. | Zdroj: Kia

Po stránce proporcí si přitom model udržuje tvary na pomezí hatchbacku a crossoveru podobně jako Ioniq 5, ačkoliv Kia přichází s plynulejšími liniemi na rozdíl od ostrých hran. Zdroj: Kia

Po stránce proporcí si přitom model udržuje tvary na pomezí hatchbacku a crossoveru podobně jako Ioniq 5, ačkoliv Kia přichází s plynulejšími liniemi na rozdíl od ostrých hran. | Zdroj: Kia

Výrazně působí především splývající záď s převisem pátých dveří a pásem LED osvětlení přes celou šířku vozu. Zdroj: Kia

Výrazně působí především splývající záď s převisem pátých dveří a pásem LED osvětlení přes celou šířku vozu. | Zdroj: Kia

Kia odhaluje i interiér EV6, který působí moderně a zároveň prakticky, hlavně díky rozdělené, dvoupatrové středové konzoli s odkládacími prostory a USB porty. Zdroj: Kia

Kia odhaluje i interiér EV6, který působí moderně a zároveň prakticky, hlavně díky rozdělené, dvoupatrové středové konzoli s odkládacími prostory a USB porty. | Zdroj: Kia

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné.

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné.

Sourozenec  Ioniqu 5 od Hyundaie  je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.

Sourozenec Ioniqu 5 od Hyundaie je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže).

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže).

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči.

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči.

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)...

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)...

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí.

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí.

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m...

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m...

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.

Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče. | Kia EV6 Zdroj: Kia
Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu... | Kia EV6 Zdroj: Kia
...takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou. | Kia EV6 Zdroj: Kia
Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. | Kia EV6 Zdroj: Kia
32
Fotogalerie

Kia EV6 ukazuje praktická řešení. Uvnitř se vyspíte, zvenku nabijete elektrokolo

Elektrický crossover klame tělem. Kromě prostorného interiéru nabízí i další praktické vychytávky.

Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu, přičemž už také odhalila první cenovky na českém trhu. Teď se korejská automobilka detailněji zaměřuje na praktičnost svého nového elektrického crossoveru. Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče.

Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu, takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou.

Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy (viz galerie a video).

Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly pak nabízí dost místa i pro menší tašku či tablet, nechybí zde podložka bezdrátového nabíjení telefonu. Dále najdete vepředu rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru. Držáky nápojů se objevují vpředu a vzadu. Základní objem kufru 520 litrů vzadu lze rozšířit sklopením zadních sedaček na zhruba 1300 litrů, přičemž EV6 nechybí ani přední kufr o objemu 52 litrů (20 litrů u verzí s pohonem všech kol).

Praktičnost crossoveru vyzdvihuje i funkce V2L (Vehicle-to-Load). Baterie vozu totiž dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Autem tak nabijete cokoliv od externích domácích spotřebičů po elektricky poháněná jízdní kola či skútry. Vnitřní nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny se zase hodí pro nabíjení mobilních zařízení bez potřeby dalších adaptérů.

Nakonec Kia zmiňuje i tažné schopnosti EV6. Verze s baterií o kapacitě 77,4 kWh umožnuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). V případě verze s baterií o kapacitě 58 kWh očekávejte maximální tažnou kapacitu 750 kg.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud