Toyota vrací velký sedan Camry zpátky do evropské hry. Nejprodávanější světové auto ve střední a vyšší střední třídě bude k mání s hybridním pohonem.
Sedan Camry je už po generace naprostým základem nabídky Toyoty zejména ve Spojených státech. Je velký, pohodlný, prostorný a s moderní hybridní technologií. Se svou konzervativní karoserií se na starý kontinent nikdy příliš nehrnul, o to méně už v dnešní době, kdy střední třída sedanů zažívá strmý pád.
Jenže Camry se příští rok na evropské trhy vrátí. A to po dlouhých čtrnácti letech. Toyota prohlašuje, že cílem je udržet si zde dosavadní zastoupení značky v segmentu střední a vyšší střední třídy, kde je jinak právě Camry se 700 tisíci prodanými kusy ročně nejprodávanějším vozem na světě.
Otázkou tedy zůstává budoucnost modelu Avensis, který kráčí poslední měsíce svého života bez vidiny nástupce. Pokud by Camry skutečně Avensis nahradil, Toyota by šla ve šlépějích Fordu, který také nové Mondeo staví na americkém Fusionu.
Potvrzen je zatím fakt, že Camry do Evropy přijde v současné osmé americké evoluci postavené na modulární platformě. Pravděpodobně však s nutnými úpravami a odlišným laděním. Zcela jistě jej bude pohánět hybridní ústrojí se čtyřválcem o objemu 2,5 litru, převodovkou e-CVT a elektromotory.
Toto ústrojí s primárně předním pohonem známe například z Lexusu NX300h. Příchod novinky souvisí také s jiným Lexusem. Blízce příbuzné je současné Camry s modelem ES, které v Evropě nahradí GS.