Nedlouho po představení vylepšené řady 3 tu máme „vždy lepší BMW“ v podání expertů z Buchloe.
V těsném závěsu po modernizované trojce přichází se svou interpretací také Alpina. Zvenčí se velké drama neudálo – máme zde aerodynamické doplňky na předním a zadním nárazníku, v nabídce nechybí tradiční odstíny modré a zelené, ale můžete si dopřát i standardní laky BMW nebo vybrat v nabídce Individual. Třílitrový šestiválec dostal nová jednokomorová turbodmychadla, která společně s řídicí jednotkou a výfukem posunula výkon k 364 kW (495 k) a točivý moment na příjemných 730 Nm.
To jsou parametry, které překonávají standardní provedení současné M3 s 353 kW (480 k) a 550 Nm, z hlediska točivého momentu je pak Alpina dokonce lepší než verze Competition s 650 Nm. Díky pohonu všech kol lze sílu dokonale využít – na 100 km/h verze B3 vystřelí už za 3,6 sekundy a jejím maximem je 305 km/h, takže na Autobahnu nechá M3 s maximálkou 290 km/h (a to ještě s M Driver’s paketem) za sebou.
Tradiční kvalitou Alpiny je delikátně naladěné odpružení, které u B3 disponuje čtyřmi režimy – Comfort+, Comfort, Sport a Sport+. Nastavitelné tlumiče spolupracují se specifickými pružinami, stabilizátory a silentbloky Alpina, výsledkem má být široká variabilita od pohodlí až po dokonalou dynamiku.
Uvnitř B3 těží z várky posledních vylepšení trojkové řady – především zde najdeme zakřivený displej s úhlopříčkou 14,9", propojující přístrojový štít s infotainmentem na systému BMW Operating Systém 8. Provedení interiéru zpracují mistři čalouníci dle přání zákazníka, tradiční špetku exkluzivity dodává plaketka s pořadovým číslem vozu.