Japonské automobilky Mazda a Toyota zřejmě spojí své síly při dalším vývoji hybridních pohonů a palivových článků. Obě značky už nyní spolupracují, ale právě rostoucí náklady na vývoj nových pohonů a snižování emisí CO2 volají po hledání strategických partnerů.
Obě automobilky podle informací AutoNews už jednají. Dohoda by se měla točit kolem toho, že Toyota poskytne Mazdě svou technologii palivových článků z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SkyActiv včetně dieselů.
Toyota v současné době spolupracuje i s BMW a od něj si také půjčuje dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazně ušetřit na vývoji palivových článků, neboť její vývoj trochu vázne a výsledky zatím nejsou uspokojivé. Palivové články mají podle Toyoty slibnější budoucnost než klasické elektromobily.
Toyota už některé ze svých patentů získaných při vývoji vodíkových palivových článků uvolnila. Jsou volně k dispozici a automobilka doufá, že se díky tomu technologie rychleji rozšíří a bude o ni zájem.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5