Po příchodu nové generace Sandera a Loganu se již Dacia připravuje uvést na trh i další novinku, svůj vůbec první elektromobil. Model Spring se nám  poprvé ukázal loni na podzim  s titulky o nejdostupnějším elektromobilu pro Evropu.

Po příchodu nové generace Sandera a Loganu se již Dacia připravuje uvést na trh i další novinku, svůj vůbec první elektromobil. Model Spring se nám poprvé ukázal loni na podzim s titulky o nejdostupnějším elektromobilu pro Evropu.

Teď značka odhaluje první francouzské ceny, které naznačují, za kolik bychom mohli mít Spring v Česku.

Teď značka odhaluje první francouzské ceny, které naznačují, za kolik bychom mohli mít Spring v Česku.

Nejprve ale Dacia upřesňuje, že svůj model s elektromotorem o výkonu 33 kW (45 koní), baterií o kapacitě 26,8 kWh a dojezdem okolo 230 km (WLTP), respektive 305 km (WLTP City)...

Nejprve ale Dacia upřesňuje, že svůj model s elektromotorem o výkonu 33 kW (45 koní), baterií o kapacitě 26,8 kWh a dojezdem okolo 230 km (WLTP), respektive 305 km (WLTP City)...

...bude nabízet hned ve třech variantách dle cílové skupiny zákazníků.

...bude nabízet hned ve třech variantách dle cílové skupiny zákazníků.

Klasickou verzi pro širokou veřejnost, kterou bude možné objednávat už během března a k prvním zákazníkům dorazí na podzim, tak doplní i varianta Business s cenovým zvýhodněním pro firmy a flotily pro sdílení automobilů.

Klasickou verzi pro širokou veřejnost, kterou bude možné objednávat už během března a k prvním zákazníkům dorazí na podzim, tak doplní i varianta Business s cenovým zvýhodněním pro firmy a flotily pro sdílení automobilů.

A nakonec v roce 2022 přijede i homologovaná užitková verze N1 bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1100 litrů, ideální pro živnostníky. 

A nakonec v roce 2022 přijede i homologovaná užitková verze N1 bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1100 litrů, ideální pro živnostníky. 

Ačkoliv se Dacia v případě Springu snaží o jednotnou cenu na celém evropském trhu, konečná kupní cena se bude samozřejmě lišit dle výše dotací (ekologického bonusu) na koupi elektromobilu v jednotlivých zemích...

Ačkoliv se Dacia v případě Springu snaží o jednotnou cenu na celém evropském trhu, konečná kupní cena se bude samozřejmě lišit dle výše dotací (ekologického bonusu) na koupi elektromobilu v jednotlivých zemích...

...– a v Česku vám na koupi elektrického (ani hybridního) auta zatím stát nepřispěje. I přesto by však mohla Dacia dosáhnout svého cíle nejlevnějšího elektromobilu na trhu.

...– a v Česku vám na koupi elektrického (ani hybridního) auta zatím stát nepřispěje. I přesto by však mohla Dacia dosáhnout svého cíle nejlevnějšího elektromobilu na trhu.

Ve Francii totiž míří Spring do prodeje od 16.990 eur (asi 445.000 Kč) před odečtem ekologického bonusu. Zhruba na této hladině by se tedy mohl elektromobil pohybovat i u nás.

Ve Francii totiž míří Spring do prodeje od 16.990 eur (asi 445.000 Kč) před odečtem ekologického bonusu. Zhruba na této hladině by se tedy mohl elektromobil pohybovat i u nás.

S odečtením ekologického bonusu však zájemce ve Francii potěší cenovka od 12.403 eur (asi 325.000 Kč).

S odečtením ekologického bonusu však zájemce ve Francii potěší cenovka od 12.403 eur (asi 325.000 Kč).

Pro srovnání, když Škoda v roce 2019 uvedla na český trh malé elektrického Citigoe iV, zaujala atraktivní cenovkou 429.900 Kč, po prvotní vlně zájmu však cena postupně rostla až  na rovných půl milionu korun .

Pro srovnání, když Škoda v roce 2019 uvedla na český trh malé elektrického Citigoe iV, zaujala atraktivní cenovkou 429.900 Kč, po prvotní vlně zájmu však cena postupně rostla až na rovných půl milionu korun.

Nakonec Dacia ve Francii potvrzuje i možnost dlouhodobého pronájmu varianty pro širokou veřejnost, a to při měsíční splátce ve výši 89 eur (asi 2300 Kč) na celkem 49 měsíců a 40 000 km.

Nakonec Dacia ve Francii potvrzuje i možnost dlouhodobého pronájmu varianty pro širokou veřejnost, a to při měsíční splátce ve výši 89 eur (asi 2300 Kč) na celkem 49 měsíců a 40 000 km.

V ceně už je také započten ekologický bonus. S uvedením verzí pro flotily sdílených vozů a živnostníky však očekává automobilka zájem o Spring především v těchto oblastech. 

V ceně už je také započten ekologický bonus. S uvedením verzí pro flotily sdílených vozů a živnostníky však očekává automobilka zájem o Spring především v těchto oblastech. 

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

Teď značka odhaluje první francouzské ceny, které naznačují, za kolik bychom mohli mít Spring v Česku.
Nejprve ale Dacia upřesňuje, že svůj model s elektromotorem o výkonu 33 kW (45 koní), baterií o kapacitě 26,8 kWh a dojezdem okolo 230 km (WLTP), respektive 305 km (WLTP City)...
...bude nabízet hned ve třech variantách dle cílové skupiny zákazníků.
Klasickou verzi pro širokou veřejnost, kterou bude možné objednávat už během března a k prvním zákazníkům dorazí na podzim, tak doplní i varianta Business s cenovým zvýhodněním pro firmy a flotily pro sdílení automobilů.
26
Fotogalerie

Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

Dacia Spring je na českém trhu dostupná ve dvou výbavách. Ani ta vyšší nepřehoupne cenu přes půl milionu korun.

Dacia Spring je dle automobilky nejdostupnějším elektromobilem na evropském trhu. Tuzemské zastoupení značky zveřejnilo ceny již v dubnu tohoto roku. Nyní nás informuje, že objednávky na tento model byly oficiálně spuštěny a první vozy dorazí k zákazníkům už na podzim tohoto roku.

Připomeňme si, že Dacia Spring má elektromotor o výkonu 33 kW (45 koní) a baterii o kapacitě 26,8 kWh, který na jedno nabití vydrží k ujetí 230 kilometrů (dle WLTP), respektive 305 kilometrů (městský cyklus WLTP). Žádný rychlík to pochopitelně nebude. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 19,1 sekundy a maximální rychlost činí 125 km/h.

Provozní hmotnost vozu ale činí pouze 970 kg (z toho 186 kg baterie) a nabídne zavazadlový prostor o objemu 290 litrů, respektive 620 litrů se sklopenou druhou řadou sedadel. Dacia Spring umí rychlé nabíjení (pouze u vyšší výbavy za příplatek 10.000 Kč), kdy se dokáže nabít z 0 na 80 % kapacity baterie za méně než hodinu.

Dle aktuálního českého ceníku vyjde základní varianta Comfort na 449.900 Kč. V ceně je rádio s MP3 a bluetooth, bílý lak karoserie, LED denní světla, světelný senzor, manuální klimatizace či nabíjecí kabel Flexicharger. Připlatit si můžete metalízu za 9900 Kč, rezervu za 2000 Kč či nabíjecí kabel (6,6 kW) za 8000 Kč.

Varianta Comfort Plus vyjde na minimálně 491.900 Kč. U ní se za metalízu nepřiplácí a nabídne navíc čalounění umělou kůží s oranžovým prošíváním, oranžově lemované výdechy ventilace, zadní parkovací kameru či infotainment s navigací a podporou zrcadlení chytrých telefonů.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud