Ani koncern General Motors nechce být pozadu a nyní oznamuje příchod kompletní nabídky čistě elektrických modelů od svých značek, a to včetně pick-upů.
Když i samotný Ford dříve oznámil příchod hybridní a následně čistě elektrické varianty svého nejprodávanějšího pick-upu F-150, na vývoj situace na trhu musel samozřejmě reagovat i konkurenční General Motors (GM) se svými značkami Chevrolet, Cadillac nebo GMC na americkém trhu.
Ředitel GM Mark Reuss tak nyní magazínu Wards Auto zmínil, že americký koncern plánuje „kompletní nabídku elektrických modelů včetně pick-upů“. Všemu má pomoci nová generace elektrické modulární platformy BEV3, kterou GM vidí základem u takřka desítky různých modelů všech velikostí a karosářských verzí. A do tohoto plánu patří samozřejmě i pick-up.
BEV3 bude navíc možno využít pro modely s pohonem předních, zadních nebo všech kol. Jak už víme, první značkou, která využije zmíněné platformy, bude Cadillac. Právě ten byl zvolen za lídra elektromobility pod křídly GM. Už na začátku letoška ukázala značka koncept elektrického crossoveru, přičemž chystaný je i nový sedan.
Zpátky k elektrickým pick-upům koncernu GM vedou i dříve uniklé informace o vývoji modelu GMC Sierra (viz galerie) s kompletně elektrickým ústrojím. Ofenziva na poli elektromobilů původem od GM se tak očekává už v nadcházejících letech. Konkurence bude ovšem silná, jelikož zrovna pole elektrických pick-upů se v USA silně rozjíždí.
Nehledě na kalifornskou Teslu, která uvedení svého pick-upu potvrdila už dříve a nedávno vypustila do světa první upoutávku, se jako velký hráč jeví právě zmíněný Ford s elektrickou verzí F-150. Do mixu však musíme přihodit i novou start-up značku Rivian, která schopnostmi svého modelu R1T otřásla veřejností i experty. A není proto divu, že sám Ford do Rivianu investuje půl miliardy dolarů, aby si pomohl v boji proti konkurenci.