Peugeot už brousí lví drápy nové generaci 308. Bude se vyrábět i jako sedan. Návrat konceptu 308 R-Hybrid v podobě hybridní verze GTi je pravděpodobný!
V roce 2013 přišla nová 308 po Citroënu C4 Picasso jako druhý vůz na nové a pro skupinu PSA revoluční modulární platformě EMP2. Po faceliftu, který přinesl nový dieselový motor či osmistupňovou převodovku, se tak blíží konec této generace. Respektovaný francouzský web Caradisiac nyní přichází s informacemi o nástupci.
Nová 308 přijede v roce 2020 ve třech karosářských verzích. Jako hatchback, sedan a kombi. Zmíněnou modulární podlahu si ponechá. Novinka má být o pár milimetrů větší, ale na kilogramy naopak hubenější. Designově se má inspirovat novou generací 508, včetně dynamičtějšího postoje.
Co se týče techniky, standardní verze má dostat tutéž paletu motorů a převodovek jako nyní. Tříválcové jednotky Puretech má doplnit inovovaná šestnáctistovka se stejným označení, která se i v posílené verzi objevila pod kapotou 508. Nadále se počítá s novým diesele 1.5 BlueHDi, který jsme nedávno otestovali.
Velkých změn se ale dočkají sportovní verze GT a GTi. Obě mají být elektrifikované. Ta slabší má poskytnout kombinovaný výkon kolem 220 koní a pohánět přední nápravu. GTi bude čtyřkolkou, protože blíže nespecifikovaný motor doplní ještě dva elektromotory, z nichž jeden bude roztáčet kola nápravy zadní.
Vzhledem k tomu, že výkon by se měl posunout nad 300 koňských sil, můžeme tento záměr považovat za návrat konceptu 308 R-Hybrid, který měl už v současné generaci blízko k sériové výrobě.