8
Fotogalerie

MG chystalo před pádem trojici nových modelů

Na veřejnost se dostaly nákresy tří vozů značky MG, jimž nebylo umožněno spatřit světlo světa. K výrobě přitom chyběl krůček.

Snímky publikoval magazín Auto Express a vidíme na nich skicy sportovních vozů MG z půli minulé dekády, které se do výroby nedostaly. Jedná se o nové kupé, modernizovaný Midget a zcela nový roadster TF, za jejich sedadly se měl objevit překonstruovaný motor s výkony od 122 do 183 koní (89 - 134 kW). Pod všechny stroje se podepsal Lee Mitchell a postavil je na platformě zamýšlené následující generace TF. Podle Mitchella byla největším problémem důkladná unifikace všech vozů při zachování konceptu interiéru z roadsteru TF, přitom je však stále přesvědčen o životaschopnosti celého projektu využívajícího hliníkové nosné struktury: „Při relativně nízkých investicích jsme mohli mít jedinečný vůz s motorem uprostřed,“ tvrdí Mitchell.

MG Project 01.jpg MG Project 03.jpgMG Project 02.jpg MG Project 04.jpg

Zásadním bodem byl vývoj hliníkové struktury, jenž měl přijít na 52 milionů liber, přičemž rozpočet byl o 2 miliony nižší. Podle Mitchella by se současný čínský majitel automobilky MG mohl k pět let starému projektu vrátit. V době, kdy na něm Mitchell pracoval (což bylo jen krátce před bankrotem značky), byly stále vyvíjeny intenzivní kroky k tomu vrátit vozy koncernu MG Rover na americké trhy a najít pro ně další, nová odbytiště, k čemuž ale nakonec již nedošlo.  

MG Project 05.jpg MG Project 06.jpg

Pro pořádek vzpomeňme, že prvním zcela novým sportovním vozem MG po skončení výroby typu MG B v osmdesátých letech se stal roku 1995 model MGF. To se však již dělo pod taktovkou společnosti Rover Group, jež po šest let patřila německé společnosti BMW. Ta se rozhodla v květnu roku 2000 Rover Group odprodat skupině Phoenix Consortium, ovšem bez značek Land Rover a Mini. Společnost byla přejmenována na MG Rover a pod značkou MG několik let vyráběla sportovní varianty vozů Rover, vesměs vyvinutých ještě za éry BMW. Jednalo se o modely MG ZR (Rover 25), MG ZS (Rover 45) a MG ZT/ZT-T (Rover 75). V roce 2002 byl modernizován roadster MGF a zároveň byl přeznačen na MG TF. Karosérie byla vyztužena, vzduchové pérování Hydragas nahradily konvenční vinuté pružiny a vůz doznal drobných změn na karosérii i v interiéru.

MG Project 07.jpg MG Project 08.jpg

Model MG TF se neprodával špatně, dokonce se pro rok 2007 uvažovalo o zahájení montáže v oklahomském Ardmoreu. Záhy bylo ale jasné, že společnosti MG Rover končí práva na výrobu typů Rover 25 a 75. Vedení společnosti Pricewaterhouse Coopers, která tehdy MG Rover Group spravovala, ale věřila, že to bude právě modernizovaný vůz MG TF, jenž celou skupinu zachrání. V roce 2005 však firma MG Rover ohlásila bankrot a její zbylá aktiva odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group.

Tato automobilka má v Číně tradici delší než šedesát let a plánuje obě britské značky zachovat. Zda se jí to podaří, to je zatím ve hvězdách. V plánu má však návrat k modelu Roveru 75, neboť si s patentovými právy BMW příliš hlavu neláme, takže je pravděpodobné, že zvratům okolo značek MG nebo Rover z posledního desetiletí není zdaleka konec...

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud