Škoda 1000 MB Studio (1969). Vůbec první projekt Metalexu, který ještě ani nenesl označení MTX. Jednalo se o přestavbu pro závody rallye s motorem 1,0 a poté 1,1 litru a výkonem až 84 koní (62 kW). Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 1000 MB Studio (1969). Vůbec první projekt Metalexu, který ještě ani nenesl označení MTX. Jednalo se o přestavbu pro závody rallye s motorem 1,0 a poté 1,1 litru a výkonem až 84 koní (62 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-01. Formule Škoda (1970 – 1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,1 litru. Výkon 65 koní (48 kW), hmotnost 400 kg, maximální rychlosti 180 km/h. Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-01. Formule Škoda (1970 – 1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,1 litru. Výkon 65 koní (48 kW), hmotnost 400 kg, maximální rychlosti 180 km/h. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Škoda Buggy (1970). Dvoumístná terénní bugina s litrovým čtyřválcem o výkonu 60 koní (44 kW). Zdroj: Metalex/MTX

MTX Škoda Buggy (1970). Dvoumístná terénní bugina s litrovým čtyřválcem o výkonu 60 koní (44 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 110 L Rallye MTX (1971). Závodní verze škodováckého sedanu v úpravě pro rallye a také okruhy či vrchy. Zdroj: auta5p.eu

Škoda 110 L Rallye MTX (1971). Závodní verze škodováckého sedanu v úpravě pro rallye a také okruhy či vrchy. | Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-02 VAZ. Formule pro šampionát Easter (1972 – 1975). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 a poté 1,3 litru. Výkon až 130 koní (96 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost 200 km/h. Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-02 VAZ. Formule pro šampionát Easter (1972 – 1975). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 a poté 1,3 litru. Výkon až 130 koní (96 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost 200 km/h. | Zdroj: auta5p.eu

VAZ 2103 MTX Racing (1975). Soutěžní „žigulík“ pro závody na okruhu a do vrchu ve skupině A2-1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 142 koní (104 kW). Zdroj: Metalex/MTX

VAZ 2103 MTX Racing (1975). Soutěžní „žigulík“ pro závody na okruhu a do vrchu ve skupině A2-1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 142 koní (104 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

VAZ 2103 Rallye A 2 (1975 – 1977). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (85 kW). Zdroj: Metalex/MTX

VAZ 2103 Rallye A 2 (1975 – 1977). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (85 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

Lada 1300 MTX Rallye (1976). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Převrtaný motor o objemu 1,8 litru a výkonu 132 koní (92 kW). Zdroj: Svět motorů

Lada 1300 MTX Rallye (1976). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Převrtaný motor o objemu 1,8 litru a výkonu 132 koní (92 kW). | Zdroj: Svět motorů

MTX 1-03. Formule pro šampionát Easter (1977). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 litru. Výkon 86 koní (63 kW), hmotnost 430 kg, maximální rychlost 210 km/h. Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-03. Formule pro šampionát Easter (1977). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 litru. Výkon 86 koní (63 kW), hmotnost 430 kg, maximální rychlost 210 km/h. | Zdroj: auta5p.eu

MTX 2-03 Lada (1977). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem VAZ Lada o objemu 1,3 až 1,6 litru. Výkon až 160 koní (118 kW). Další varianty měly i dvoulitry BMW o výkonu 210 koní (154 kW) a dosahovaly maximální rychlosti 260 km/h. Zdroj: vrchy.com

MTX 2-03 Lada (1977). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem VAZ Lada o objemu 1,3 až 1,6 litru. Výkon až 160 koní (118 kW). Další varianty měly i dvoulitry BMW o výkonu 210 koní (154 kW) a dosahovaly maximální rychlosti 260 km/h. | Zdroj: vrchy.com

Lada 2000 MTX Racing A5 (1977). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Motor o objemu dvou litrů. Zdroj: Metalex/MTX

Lada 2000 MTX Racing A5 (1977). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A5. Motor o objemu dvou litrů. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-04 KIN. Formule pro šampionát Easter (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 85 koní (63 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost kolem 200 km/h. Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-04 KIN. Formule pro šampionát Easter (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 85 koní (63 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost kolem 200 km/h. | Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-05. Formule Škoda (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru. Zdroj: slot-bpa.com

MTX 1-05. Formule Škoda (1978). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru. | Zdroj: slot-bpa.com

MTX 3-01 až 3-04 (1978 – 1989). Závodní motocykly značky ČZ pro kategorii objemu 125 ccm a 250 ccm. Zdroj: cold-war-racers.com

MTX 3-01 až 3-04 (1978 – 1989). Závodní motocykly značky ČZ pro kategorii objemu 125 ccm a 250 ccm. | Zdroj: cold-war-racers.com

MTX 2-01 Fiat (1978). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem Fiat o objemu 1,6 litru. Výkon 150 koní (110 kW), hmotnost 585 kg, maximální rychlost 220 km/h. Další varianty měly motory Škoda i BMW Alpina. Zdroj: auta5p.eu

MTX 2-01 Fiat (1978). Závodní spider s uprostřed uloženým motorem Fiat o objemu 1,6 litru. Výkon 150 koní (110 kW), hmotnost 585 kg, maximální rychlost 220 km/h. Další varianty měly motory Škoda i BMW Alpina. | Zdroj: auta5p.eu

Lada 1600 MTX Rallye (1979). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (84 kW). Zdroj: Metalex/MTX

Lada 1600 MTX Rallye (1979). Soutěžní „žigulík“ pro třídu A2. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 115 koní (84 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Žiguli 1600 RZP-T (1979). Rychlá zdravotnická a technická pomoc. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Žiguli 1600 RZP-T (1979). Rychlá zdravotnická a technická pomoc. | Zdroj: Metalex/MTX

UAZ MTX (1980). Přehlídkový automobil pro vojenské účely. Zdroj: Metalex/MTX

UAZ MTX (1980). Přehlídkový automobil pro vojenské účely. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 120 LS MTX Rallye (1982). Soutěžní varianta modelu 120 pro rallye. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 120 LS MTX Rallye (1982). Soutěžní varianta modelu 120 pro rallye. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda MTX 160 RS B5 (1983). Soutěžní Škoda Garde pro skupinu B5. Motor VAZ Lada o objemu 1,6 litru a výkonu 160 koní (118 kW). Hmotnost 1000 kg, maximální rychlost 200 km/h. Zdroj: auta5p.eu

Škoda MTX 160 RS B5 (1983). Soutěžní Škoda Garde pro skupinu B5. Motor VAZ Lada o objemu 1,6 litru a výkonu 160 koní (118 kW). Hmotnost 1000 kg, maximální rychlost 200 km/h. | Zdroj: auta5p.eu

Lada VFTS MTX Rallye (1983). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu B 1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 164 koní (121 kW). Zdroj: Metalex/MTX

Lada VFTS MTX Rallye (1983). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu B 1600. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 164 koní (121 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-06 B. Formule pro šampionát Mondial (1983). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru. Výkon asi 165 koní (121 kW), hmotnost 430 kg, maximální rychlost 200 km/h. Zdroj: vrchy.com

MTX 1-06 B. Formule pro šampionát Mondial (1983). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru. Výkon asi 165 koní (121 kW), hmotnost 430 kg, maximální rychlost 200 km/h. | Zdroj: vrchy.com

MTX 1-06. Formule pro šampionát Easter (1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 125 koní (92 kW), hmotnost 425 kg, maximální rychlost 230 km/h. Zdroj: leteckemotory.cz

MTX 1-06. Formule pro šampionát Easter (1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,3 litru. Výkon 125 koní (92 kW), hmotnost 425 kg, maximální rychlost 230 km/h. | Zdroj: leteckemotory.cz

Lada 2105 MTX Rallye (1984). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A. Motor o objemu 1,3 litru a výkonu 110 (81 kW). Zdroj: Metalex/MTX

Lada 2105 MTX Rallye (1984). Soutěžní „žigulík“ pro rallye skupinu A. Motor o objemu 1,3 litru a výkonu 110 (81 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Škoda 130 L Rallye (1985). Soutěžní varianta modelu 130 pro závody rallye. Zdroj: auta5p.eu

MTX Škoda 130 L Rallye (1985). Soutěžní varianta modelu 130 pro závody rallye. | Zdroj: auta5p.eu

Škoda 130 MTX Rallye (1985). Soutěžní verze modelu 130 pro rallye skupinu A-1300. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 130 MTX Rallye (1985). Soutěžní verze modelu 130 pro rallye skupinu A-1300. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 4-01(1985 – 1987). Závodní enduro motocykl CŽ 516 s motorem o objemu 125 ccm.  Zdroj: Metalex/MTX

MTX 4-01(1985 – 1987). Závodní enduro motocykl CŽ 516 s motorem o objemu 125 ccm.  | Zdroj: Metalex/MTX

Lada VFTS MTX Racing B (1986). Soutěžní „žigulík“ pro okruhové závody skupiny B. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 180 koní (132 kW). Zdroj: Svět motorů

Lada VFTS MTX Racing B (1986). Soutěžní „žigulík“ pro okruhové závody skupiny B. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 180 koní (132 kW). | Zdroj: Svět motorů

MTX 2-04 (1988). Závodní speciál pro autocross. Motor Lada VAZ 1,6 litru, výkon 156 koní (115 kW). Zdroj: Metalex/MTX

MTX 2-04 (1988). Závodní speciál pro autocross. Motor Lada VAZ 1,6 litru, výkon 156 koní (115 kW). | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-07. Formule Škoda (1989). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru. Hmotnost 420 kg, maximální rychlost přes 200 km/h. Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-07. Formule Škoda (1989). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,3 litru. Hmotnost 420 kg, maximální rychlost přes 200 km/h. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-08 (1989). Formule pro šampionát Mondial. Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru. Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-08 (1989). Formule pro šampionát Mondial. Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,6 litru. | Zdroj: Metalex/MTX

Lada Samara MTX Racing A (1989). Soutěžní varianta Samary pro okruhové závody třídy A. Zdroj: Metalex/MTX

Lada Samara MTX Racing A (1989). Soutěžní varianta Samary pro okruhové závody třídy A. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda Rapid 136 MTX Cabrio (1989 – 1990). Otevřená verze kupé Rapid se stahovací plátěnou střechou. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda Rapid 136 MTX Cabrio (1989 – 1990). Otevřená verze kupé Rapid se stahovací plátěnou střechou. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 130 MTX-JP. Speciální model 130 L pro jízdu přátelství k 40. výročí osvobození. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda 130 MTX-JP. Speciální model 130 L pro jízdu přátelství k 40. výročí osvobození. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Tatra V8 (1991). Dvoumístný supersport. V nejsilnější verzi měl 3,9litrový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 305 koní (224 kW). Maximální rychlost 265 km/h. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Tatra V8 (1991). Dvoumístný supersport. V nejsilnější verzi měl 3,9litrový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 305 koní (224 kW). Maximální rychlost 265 km/h. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Roadster (1993 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit s plátěnou stahovací střechou. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Roadster (1993 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit s plátěnou stahovací střechou. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Roadster Hardtop (1993 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit se sundavací pevnou střechou. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Roadster Hardtop (1993 – 1996). Otevřená verze hatchbacku Škoda Favorit se sundavací pevnou střechou. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda MTX Pick-up D.C. (1993 – 1994). Přestavba kombíku Škoda Forman na pick-up se čtyřmístnou kabinou. Většina vozů putovala do Afriky či Sýrie. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda MTX Pick-up D.C. (1993 – 1994). Přestavba kombíku Škoda Forman na pick-up se čtyřmístnou kabinou. Většina vozů putovala do Afriky či Sýrie. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-10 AS. Formule Škoda (1995). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,4 litru. Zdroj: auta5p.eu

MTX 1-10 AS. Formule Škoda (1995). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,4 litru. | Zdroj: auta5p.eu

Škoda Felicia MTX Sport (1996). Sportovní úprava Felicie s vyladěným motorem 1,3 litru o výkonu 78 koní (58 kW) a mnoha doplňky. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda Felicia MTX Sport (1996). Sportovní úprava Felicie s vyladěným motorem 1,3 litru o výkonu 78 koní (58 kW) a mnoha doplňky. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Cabrio (1997). Otevřená verze hatchbacku Škoda Felicia s plátěnou stahovací střechou. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Cabrio (1997). Otevřená verze hatchbacku Škoda Felicia s plátěnou stahovací střechou. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Beach Buggy 1.4 (1998). Dvou až čtyřmístná bugina s motory Ford o objemu 1,1 až 1,8 litru. Hmotnost 800 kg, maximální rychlost 175 km/h. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Beach Buggy 1.4 (1998). Dvou až čtyřmístná bugina s motory Ford o objemu 1,1 až 1,8 litru. Hmotnost 800 kg, maximální rychlost 175 km/h. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX Beach Buggy (2002). Dvou až čtyřmístná bugina s motorem Hyundai o objemu 1,3 litru a výkonu 86 koní (63 kW). V trubkové konstrukci se dále používala i patnáctistovka z Fordu Fiesta. Zdroj: Metalex/MTX

MTX Beach Buggy (2002). Dvou až čtyřmístná bugina s motorem Hyundai o objemu 1,3 litru a výkonu 86 koní (63 kW). V trubkové konstrukci se dále používala i patnáctistovka z Fordu Fiesta. | Zdroj: Metalex/MTX

Land Rover Defender pro potřeby zahraničních misí Armády ČR. Zdroj: Metalex/MTX

Land Rover Defender pro potřeby zahraničních misí Armády ČR. | Zdroj: Metalex/MTX

Volkswagen Transporter v úpravě pro policii ČR. Zdroj: Metalex/MTX

Volkswagen Transporter v úpravě pro policii ČR. | Zdroj: Metalex/MTX

Škoda Yeti jako velitelský vůz hasičského záchranného sboru. Zdroj: Metalex/MTX

Škoda Yeti jako velitelský vůz hasičského záchranného sboru. | Zdroj: Metalex/MTX

Volkswagen Multivan pro hasičský záchranný sbor jako mobilní vyšetřovací pracoviště. Zdroj: Metalex/MTX

Volkswagen Multivan pro hasičský záchranný sbor jako mobilní vyšetřovací pracoviště. | Zdroj: Metalex/MTX

Mercedes-Benz Vito v úpravě pro oboustranný sběr dopravního značení. Zdroj: Metalex/MTX

Mercedes-Benz Vito v úpravě pro oboustranný sběr dopravního značení. | Zdroj: Metalex/MTX

MTX 1-01. Formule Škoda (1970 – 1984). Monopost s uprostřed uloženým motorem Škoda o objemu 1,1 litru. Výkon 65 koní (48 kW), hmotnost 400 kg, maximální rychlosti 180 km/h. Zdroj: Metalex/MTX
MTX Škoda Buggy (1970). Dvoumístná terénní bugina s litrovým čtyřválcem o výkonu 60 koní (44 kW). Zdroj: Metalex/MTX
Škoda 110 L Rallye MTX (1971). Závodní verze škodováckého sedanu v úpravě pro rallye a také okruhy či vrchy. Zdroj: auta5p.eu
MTX 1-02 VAZ. Formule pro šampionát Easter (1972 – 1975). Monopost s uprostřed uloženým motorem Lada VAZ o objemu 1,2 a poté 1,3 litru. Výkon až 130 koní (96 kW), hmotnost 420 kg, maximální rychlost 200 km/h. Zdroj: auta5p.eu
48
Fotogalerie

České vozy Metalex zatápěly i Škodovce. Úspěch nakonec stál šéfa firmy místo

Ohlédli jsme se za historií této dílny a rovněž koukli na hromadu vozů, které Metalex za svou více jak padesátiletou historii postavil.

Podnik Metalex založili v roce 1969 nadšenci do motorsportu Karel Jílek a Václav Bervid. Jelikož tehdejší komunistický režim nebyl zrovna přátelský k nápadu otevření dílny specializované pouze na výrobu závodních aut a generování zisku jejich prodejem, Metalex spadal pod organizaci Svazarm (Svaz pro spolupráci s armádou) jako jeho účelové zařízení.

V této době se jednalo o chytrou myšlenku, jak hlavní činností firmy financovat lásku k motorsportu. Jméno Metalex totiž pochází z metalizace, tedy povrchové úpravy kovů, což byla prvotní náplň firmy a takto vydělané peníze se pak investovaly do vývoje a stavby závodních aut.

Přestože začátky nebyly kdovíjak úžasné, postupně se k Metalexu přidávali další nadšenci, inženýři, mechanici, konstruktéři a rovněž závodníci, kteří z počáteční stodoly v Roztokách u Prahy a jednoho sklepu v Praze 7 nakonec vytvořili skvělé fungující společnost s celkem pěti stanovišti výroby. Kromě Roztoků se vozy MTX dále vyráběly i v Plzni nebo Příbrami.

Vůbec prvním projektem Metalexu bylo postavení rallyových verzí Škody 1000 MB, se kterými jezdili samotní zakladatelé firmy. Od začátku s firmou také spolupracoval i známý designér a konstruktér Václav Král.

Právě závodní monoposty MTX, na kterých mimo jiné pracoval i Král, však mají v historii firmy velkou tradici a od 70. let jich Metalex postavil nespočet pro česká i zahraniční mistrovství. Nejznámějšími formulemi musí být určitě modely Easter a Mondial.

Stroje byly většinou stavěny z normálně dostupných sériových dílů zrovna prodávaných automobilů. Když už tedy nestačily škodovácké jedenáctistovky, použily se třeba dvanáctistovky a třináctistovky od Lady.

Metalex se nesoustředil jen na čtyři kola. V roce 1978 třeba postavil vlastní konstrukci závodních motocyklů pro třídy Junior o objemu 125 ccm. V rámci aut a hlavně škodovek je ale práce Metalexu zřejmě nejznámější. Samotné Škodě se ale stavby MTX občas ne zrovna líbily.

Například rallyový speciál MTX 160 RS, který byl postavený na základě Škody Garde a dodnes bývá označován jako „bastard“, měl totiž uvnitř motor z Lady o objemu 1,6 litru a na tratích nakonec i konkuroval továrním vozům Škoda.

Tato nevraživost nakonec zajistila Karlu Jílkovi nešťastné propuštění z vedoucí pozice v Metalexu, přičemž této situaci dopomohla i skutečnost, že Metalex už v metalizaci kovů vůbec nefiguroval a hlavní zdroj zisku přicházel z prodeje závodních aut. To se samozřejmě Svazarmu moc nelíbilo.

Zcela nová éra ale přišla po roce 1989. Zaměstnanci firmy založili vlastní společnost s názvem MTX a původní Metalex odkoupili. Tehdy se zaměření přeneslo hlavně na stavbu sportovních aut, kabrioletů a vozů pro volný čas.

Vrcholem této doby musí být zaručené MTX Tatra V8, neboli takzvaná „Supertatra“. S tímto unikátním českým supersportem byl v roce 1991 vytvořen český rychlostní rekord na letmý kilometr rychlostí 208,37 km/h. Nedávno jsme se o něm trochu rozepsali, společně s dalšími rychlými „tatrovkami“.

Dále z dílen MTX vyjížděly kabriolety MTX Roadster a pak MTX Cabrio založené na vozech Škoda Favorit a Felicia. Upravovaly se také Formany na speciální pick-upy určené pro vývoz do afrických zemí.

Na motorsport se ale nezapomnělo a v letech 1992 až 1993 u MTX vznikaly okruhové Fordy Fiesta pro domácí pohár Fiesta Cup. Podobnou zakázkou byla i ne tak dávná výroba cupových BMW 130i pro seriál BMW Challenge.

V současnosti se MTX zabývá vývojem a homologacemi úprav speciálních automobilů, například různými policejními přestavbami, auty pro asistenční, záchranné služby a podobně. Motorsport už je spíše okrajovou činností s renovacemi a servisem vozů. Kromě toho je MTX také prodejcem dálničních známek.

Od svého založení má tento český podnik na svědomí přes 170 vozidel napříč různými kategoriemi. Počínání vozů MTX v motorsportu se dá nakonec označit za naprosto úspěšné. Celkem si stroje Metalexu posbíraly na 14 mezinárodních a přibližně stovku českých titulů jak z okruhů, rallye či závodů do vrchu.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud