Rozmazlený americký podvozek nemá v Alpách co dělat. Evropský Mustang Mach-E bude jezdit docela jinak.
Automobilka Ford se účasti na letošním ženevském autosalonu vyhne. Velmi očekávaný evropský debut elektrického Mustangu Mach-E se tak odehrál již včera v Londýně. Evropská specifikace vozu se bude od té Americké poměrně dost lišit.
Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné.
Ford Mustang Mach-E – rozměry a objem kufru |
Délka [mm] |
4712 |
Šířka [mm] |
1881 |
Výška [mm] |
1597 |
Rozvor [mm] |
2984 |
Objem kufru vzadu [l] |
402/1420 |
Objem kufru vpředu [l] |
100 |
Samozřejmě nejde o nic ojedinělého. Větší tuhost a stabilita jsou běžné evropské úpravy původem spíše plavných a rozměklých amerických aut. Co přesně náš Ford s Mustangem udělal však není blíže specifikováno. Zatím není ani veřejné, kolik Evropanů si novinku objednalo. Ford pouze uvádí, že 85 procent zákazníků sáhlo automaticky po verzi s větší 98,8kWh baterií.
S tímto setupem má Mach-E zvládnout až 600 kilometrů na jedno nabití. Ford sám se navíc angažuje ve výstavbě až 400 kusů rychlých nabíječek, které budou rozmístěny na klíčových místech Evropy. Zájemci na našem kontinentě by se k prvním vozům měli dostat již na konci tohoto roku.