Další moderní interpretaci teď podstoupil jeden z nejslavnějších závoďáků škodovky.
Škoda pokračuje v seriálu Ikony v novém kabátě, ve kterém designéři automobilky představují své vlastní moderní vize legendárních vozů historie značky. Už jsme viděli 115 let starý Voiturette A jako autonomní kočár, Popular Monte Carlo ve stylu futuristického roadsteru i novodobou představu klasické Felicie. Další díl se přitom vrací zpátky k motorsportu.
Na otázku, jak by vypadala legendární Škoda 130 RS pohledem dnešních designérů, tak nyní odpovídá Aymeric Chertier, návrhář španělsko-francouzského původu, který již dva roky pracuje u škodovky v oddělení designu interiérů. V případě slavného závoďáku ze 70. let byla ponechána jeho podstata, stále se tedy koukáme na soutěžní auto.
U vnějšího designu studie vycházel Chertier z původního modelu. „Chtěl jsem původní auto osvěžit, ne ho měnit. Zachoval jsem podstatu i charakteristické linky, přidal některé detaily, které známe třeba z moderních vozů WRC,“ vysvětluje designér retro nádech i výrazně svalnaté tvary studie. Na druhou stranu, vnitřek pojal dosti novátorsky.
V interiéru navrhl designér zcela novou strukturu bezpečnostního rámu, která je základní součástí konstrukce auta. „Není to dodatečně montovaná bezpečnostní klec, ale v podstatě nedílná součást šasi. Konstrukce drží celý interiér, na ní spočívají palubní deska, sedadla, dveře, objímá řadicí páku,“ říká Chertier.
Součástí konceptu je pak inovativní palubní deska, kterou v podstatě celou tvoří velký displej se třemi odlišnými informačními plochami. Před řidičem je tradiční sestava informací o rychlosti, otáčkách a dalších základních parametrech. Uprostřed jsou například teploty provozních kapalin či navigační údaje. A vpravo před spolujezdcem je oblast pro další informace nebo třeba obraz ze zadní kamery vozu.
„Jsem tak trochu ze staré školy, vše dělám perem na papíře. Rychle si v základních skicách nakreslím základní architekturu a pak ladím proporce a jednotlivé linky,“ popisuje designér svůj postup. K práci s počítačem sáhl v tomto případě až ve zcela závěrečné fázi. „V počítači dodám celému projektu barvy, aby to bylo srozumitelnější pro široké publikum,“ vysvětluje.
Ohledně budoucího osudu své studie zůstává Chertier realistou. „I když se mně i mým nadřízeným ta vize líbí, víme, že zůstane jen u ní. Designové studie Škody, které prezentujeme veřejnosti, mají vždy nějaký vztah k tomu, co v budoucnu chystáme,“ dodává smířen s tím, že novodobá Škoda 130 RS zůstane nejspíš jen na papíře.