V základní konfiguraci nabídne nová třída E v kufru 670 litrů. Po sklopení zadních sedadel se kufr zvětší až na 1820 litrů.
Kapitoly článku:
Mercedes-Benz odhalil nové kombi třídy E a v základním uspořádání nabízí jeho kufr 670 litrů. To je o 10 litrů víc než kolik nabídne Škoda Superb Combi. Nicméně Superb Combi má po sklopení zadních sedadel až 1950 litrů, zatímco Mercedes uvádí maximální objem 1820 litrů.
Kufr nové třídy E Combi je tradičně obrovský. V základním uspořádání má větší objem než Škoda Superb Combi. Jenže třída E není jen o kufru, ale také o použité technice
Nechme ale kufry. Kombi třídy E samozřejmě technicky vychází z již dříve představeného sedanu. Zajímavostí je, že v základní výbavě všech motorizací je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Pro začátek budou k dispozici tři diesely a čtyři benzíny včetně polotučné verze E 43 AMG se sníženým podvozkem, upraveným automatem s rychlejším řazením a rovněž přepracovaným systémem 4Matic s výchozím nastavením rozložení výkonu 31:69 ve prospěch zadní nápravy.
Na ostrý Mercedes E 63 AMG si budeme muset chvíli počkat, ale tento rychlý kombík má v nabídce značky své místo. Podrobnější detaily o pohonných jednotkách najdete v přiložených tabulkách. Připomínáme, že základní čtyřválcový diesel o objemu 2,0 l je úplně nový motor.
Mercedes-Benz třídy E Combi: Základní technické údaje dieselových motorizací |
|
E 200 d |
E 220 d |
E 350 d |
počet válců/uspořádání |
4 v řadě |
4 v řadě |
6 do V |
zdvihový objem cm3 |
1950 |
1950 |
2987 |
výkon kW/k při ot./min. |
110/150 v 3800 |
143/194 v 3800 |
190/258 v 3400 |
točivý moment Nm při ot./min. |
360 v 1600-2800 |
400 v 1600-2800 |
620 v 1600-2400 |
spotřeba l/100 km dle NEDC |
4,2 |
4,2 |
5,4 |
emise CO2 dle NEDC |
109 |
109 |
140 |
zrychlení 0-100 km/h s |
- |
7,7 |
6,2 |
maximální rychlost km/h |
- |
235 |
250 |
Mercedes-Benz třídy E Combi: Základní technické údaje benzinových motorizací |
|
E 200 |
E 250 |
E 400 4Matic |
E 43 AMG 4Matic |
počet válců/uspořádání |
4 v řadě |
4 v řadě |
6 do V |
6 do V |
zdvihový objem cm3 |
1991 |
1991 |
3498 |
2996 |
výkon kW/k při ot./min. |
135/184 v 5500 |
155/211 v 5500 |
245/333 |
295/401 v 6100 |
točivý moment Nm při ot./min. |
300 v 1200-4000 |
350 v 1200-4000 |
480 |
520 v 2500-5000 |
spotřeba l/100 km dle NEDC |
6,2 |
6,2 |
7,9 |
8,4 |
emise CO2 dle NEDC |
138 |
138 |
180 |
192 |
zrychlení 0-100 km/h s |
8,1 |
7,2 |
- |
4,7 |
maximální rychlost km/h |
231 |
243 |
250 |
250 |
Pokud jde o detaily v oblasti praktičnosti, tak Mercedes třídy E Combi umožňuje dělit zadní sedadla v poměru 40:20:40 a také lze opěradla zadních sedadel polohovat, takže lze dále zvýšit objem kufru o asi 30 litrů. Minimální šířka ložné plochy je 1100 mm a za příplatek může mít kombi třídy E bezdotykové otevírání kufru prostým zamáváním nohy pod nárazníkem.
Kombi třídy E má rovněž v základní výbavě automatické udržování světlé výšky vzadu a za příplatek můžete mít kompletní vzduchový podvozek. Užitečná hmotnost může být až 745 kg a za auto lze zapřáhnout až 2100 kg těžký přívěs. Za příplatek lze vůz vybavit asistencí pro jízdu s přívěsem.
Interiér je prakticky převzatý ze sedanu třídy E. I kombi bude umět jezdit částečně samo a lze ho také ovládat na dálku. Vrchol tvoří prozatím verze E 43 AMG 4Matic
Mercedes-Benz třídy E Combi může být vybaven i zábavním systémem pro zadní sedadla včetně iPadů a automobilka také vyvinula speciální dětské sedačky pro děti ve věku zhruba od čtyř do dvanácti let a o tělesné hmotnosti od 15 do 36 kg.
Nechybí samozřejmě možnost vybavit novou třídu E Combi všemožnými asistenty, které jsou dostupné už pro sedan třídy E. Takže i kombík umí částečně jezdit sám a rovněž ho můžete zaparkovat pomocí dálkového ovládání.