Ještě před oficiálním představením na konci července nám Porsche dopřává několik informací o modernizaci svého menšího SUV. Dojde na lehké stylingové změny, inženýři zapracovali na komfortu i konektivitě a pozměněna bude nejspíše i nabídka motorů.
Porsche Macan se od jeho uvedení v roce 2014 prodalo více než 350 tisíc kusů a poslední aktualizací prošlo před dvěma lety. Letos čeká menšího bratra Cayenne další modernizace, načež prototypy novinky už automobilka testuje v drsných podmínkách Jižní Afriky.
Zveřejněné fotografie Macanu zatím ukazují nadále částečně zamaskovanou karoserii. Největší změnou má být ovšem zakomponování nových zadních svítilen s horizontálním LED pásem přes celou záď – podobně jako u nového Cayenne či Panamery. Vepředu se pak také objeví nové LED světlomety.
Uvnitř přitom k zásadním změnám nedojde a původní architektura palubní desky bude jen částečně omlazena. Rozsáhlého použití displejů a dotykových ploch jako v novém Cayenne se zřejmě nedočkáme. Vylepšena ale bude konektivita s řadou mobilních zařízení, funkcemi vzdáleného přístupu a dalšími vychytávkami.
Porsche svá prohlášení úplně neupřesňuje, ale práce a ladění proběhlo také na podvozku a systému pohonu všech kol, čímž má Macan nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti a zároveň zvýšenou úroveň komfortu na silnici i mimo ni.
Dle současného trendu je pravděpodobné, že se z nabídky motorizací Macanu vytratí naftové jednotky, zatímco současné benzinové motory budou upraveny k vyhovění novým emisním standardům.
Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude nadále zajišťovat nejdostupnější variantu, kdežto nad ní máme v Macanu S očekávat třílitrový šestiválec o výkonu 261 kW (355 koní), tedy s navýšením asi 11 kW (15 koní). Určitě se pak objeví ještě silnější verze GTS o výkonu přes 265 kW (360 koní).
Verze Macan Turbo poté nejspíše dostane 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který najdete ve větším Cayenne S, ale třeba i v nabídce Audi u modelů RS 4 a RS 5. Ten sice oproti dosavadnímu 3,6litrovému šestiválci nabízí menší objem, ale výkonem přinese v Macanu asi 324 kW (440 koní). Tedy o 29 kW (40 koní) více.