Oficiální produktové fotografie nedávají prostor k pochybnostem. Kdo v cruiseru hledá rozvážný stroj na meditativní bublání krajinou, musí se poohlédnout jinde. Victory Octane s novým „vodníkem“ pálí gumy, driftuje a jezdí po zadním.
Kapitoly článku:
Americký výrobce motocyklů, který patří stejně jako znovuzrozený Indian pod křídla průmyslové skupiny Polaris, představil nový model. Victory Octane je podle firmy „moderní americký muscle bike“. Tvarově sice odpovídá cruiserům a zejména z bočního profilu je patrná jistá podobnost s Indianem Scout, ale celkové vyznění je opravdu docela moderní. Victory tvrdí, že její designéři se nechali inspirovat estetikou, kulturou a filozofií muscle cars.
Burnout, wheelie, drift – to nejsou úplně disciplíny, které byste si spojovali s velkými americkými motocykly, ale Victory Octane se jich očividně nebojí
Srdcem stroje je vidlicový dvouválec o objemu 1179 cm3 – první kapalinou chlazený motor v (nedlouhé) historii značky Victory. Firma uvádí nejvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm/6000 min-1. Přenos hnací síly zajišťuje sekundární převod bezúdržbovým řemenem. Konstrukce pohonné jednotky vychází ze závodního „projektu 156“, s nímž se značka zúčastnila slavného závodu do vrchu na Pikes Peak.
Motor je usazen v hliníkovém rámu. Victory slibuje volnost náklonu 32 stupňů, což je zhruba na úrovni touringových harleyů s nezkráceným zadním odpružením. Na předním kole je obuta široká pneumatika 130/70-18, zatímco vzadu naopak konstruktéři zvolili relativně úzký plášť 160/70-17.
Jak je dnes zejména u amerických cruiserů zvykem, sedlo je velmi nízko nad zemí – výrobce uvádí 658 mm. A pokud ve zveřejněné tabulce technických údajů není chyba, Victory Octane váží pouhých 243 kg, což by z něj dělalo jeden z nejlehčích velkoobjemových cruiserů.
Octane je prvním modelem Victory s novým kapalinou chlazeným dvouválcem. Motor s úhlem rozevření válců 60° má rozvod DOHC
Ceny pro Evropu začínají na 12 950 eur (350 tisíc korun), k tomu je ovšem třeba připočíst ještě DPH.