Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN | twitter.com/Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN | twitter.com/Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN twitter.com/ Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN | twitter.com/Supcat @ Hot Sounds Island

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN | twitter.com/ベストカーWeb編集部

Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部
Toyota Century GRMN twitter.com/ Supcat @ Hot Sounds Island
Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部
Toyota Century GRMN twitter.com/ ベストカーWeb編集部
10
Fotogalerie

Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet čím dál více sportovních modelů, nikdo asi nečekal i sportovní verzi luxusní limuzíny Century. V jejím prototypu se navíc vozí samotný šéf japonské automobilky Akio Toyoda.

Sportovně střižená Toyota vzbudila zaručený poprask. Na japonských silnicích byla totiž spatřena limuzína Century, která svým vzezřením přímo zapadá do dnešní nabídky sportovních Toyot řady GRMN. Century je na japonském trhu považována za vrchol luxusních vozů a má zde dlouholetou tradici (první model se ukázal v roce 1967).

Honosný model v úpravě sportovního oddělení Toyoty tak může zprvu vypadat bizarně. Vedoucí automobilky Akio Toyoda již dříve prohlásil svůj zájem o rozšíření nabídky sportovních modelů značky. Zdá se tedy, že tyto plány vzal pořádně od podlahy. Zachycený prototyp vozu navíc využívá jako firemní vozidlo.

Century třetí generace má všechny atributy modelů řady GRMN. Bílému laku karoserie tak kontrastují nové agresivnější nárazníky s černočerveným lemováním, všechny původní chromované prvky včetně masky chladiče jsou pryč a opět je vystřídaly černě lakované díly. Na zádi je také decentní karbonové křidélko. Nechybí ani velká kola BBS obutá do pneumatik Yokohama Advan, větší brzdy nebo snížený podvozek.

Více technických podrobností o autě zatím neznáme. Těžko tedy říct, jak moc si inženýři Toyoty pohráli s pohonnou jednotkou Century. Standardně ale model používá hybridní ústrojí kombinující pětilitrový osmiválec a elektromotor pro celkový výkon 317 kW (431 koní).

Některé zdroje tvrdí, že Toyota testováním sportovní limuzíny zjišťuje případný zájem o toto provedení Century. Automobilka totiž produkci oficiálně nepotvrdila. Přinejhorším tak možná Century GRMN zůstane jako unikátní firemní vozidlo velkého šéfa Toyoty. A jelikož se Century v Evropě vůbec nenabízí, pro nás je verze GRMN maximálně jen zajímavým počinem, kterého bychom se stejně nedočkali.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud