Mezi úpravce, kteří mají nejbohatší zkušenosti s modifikacemi motorů Hemi, patří americký Henessey. Teď si posvítil na nový Challenger.
Vždyť do plejády vozů z rodiny Chrysler, vybavených výkonnými osmiválci tohoto slavného jména, jež si Hennessey vzalo do parády, patří třeba Dodge Charger SRT8, Magnum SRT8, Ram SRT10 či Viper, ale také jedinečný Jeep SRT8 Hemi. Nyní je zde řádně oživená verze nového Challengeru, který přivály vlna retrostylu a znovuobjevení ideálu někdejších amerických Muscle Cars.
V Hennessey připravili celkem tři výkonové stupně Challengeru s motorem Hemi. První dvě dávají výkon 500, resp. 530 koní, ale vrcholné provedení SRT700 jich má pod kapotou přesně 725. Pohonná jednotka byla po všech stránkách zesílena a vyztužena a zvýšením zdvihu válců narostl její objem na rovných sedm litrů. O vysoký výkon se stará nejen dmychadlo, ale také nový motormanagement, chladič s regulátorem plnicího tlaku, upravené sání či třípalcová dvojitá výfuková soustava z nerezové oceli. Výkonu 725 koní motor dosahuje již při 5 200 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 1 016 Nm při 4 000 ot/min.
Také při dalším popisu tohoto nekompromisního stroje se musíme zatím spolehnout na vyjádření samotné ladičské firmy. Podle ní SRT700 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti přes 300 km/h. Představitelé Hennessey však slibují, že pro potvrzení těchto parametrů postaví upravený motor na brzdu a pod dohledem nezávislých orgánů je změří, zároveň se rozhodli na celý vůz poskytnout roční záruku (jak štědré…). Každým dnem očekáváme, že Hennessey zveřejní snímky svého upraveného modelu, takže se prozatím musíme spokojit s oficiálními fotografiemi sériového Dodge Challengeru SRT8.
Dodge Challenger SRT8