Ani tento autosalon se neobešel bez nové odvážné studie značky Kia. Novinka se jmenuje Niro.
Kapitoly článku:
V segmentu originálně pojatých malých SUV typu Nissan Juke v poslední době začíná být poněkud těsno, vzpomeňme například čerstvý prototyp Suzuki iV-4. Třeba na stánku značky Kia na letošním frankfurtském autosalonu se objevila šedočerně zbarvená studie Niro. Tento kompaktní crossover s interiérem 2+2 má poměrně dlouhý rozvor 2 590 mm a je 4 185 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 558 mm vysoký.
Kia Niro a její výklopné dveře
Na první pohled zaznamenáme matově černé dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky s rozměry 225/40, o pohon se stará upravený sériový zážehový čtyřválec 1,6 GDi s přímým vstřikováním a přeplňováním naladěný na 160 koní (118 kW). Jeho točivý moment se přenáší skrze dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku na kola přední nápravy, kola nápravy zadní pak pohání elektromotor o výkonu 45 koní (33 kW) pracující povětšině s energií vznikající regenerativním brzděním.
Interiér je jednoduchý a originální, všechna čest
Přístup k interiéru je skrze dveře otevírající se spolu s částí střechy vzhůru. Zadní lavice je symetricky dělená a její sklopení umožní významně zvětšit prostor pro zavazadla či jiný náklad. Také palubní deska prototypu Kia Niro je černá a svým jednoduchým designem budí dojem příbuznosti se závodními speciály. Spolu s volantem s plochou spodní částí věnce je čalouněna černou broušenou kůží.
Všimněte si také stavitelných pedálů zajímavé konstrukce a digitálního přístrojového štítu, na němž se mohou potřebné údaje zobrazovat přesně v kombinaci, jakou si řidič zrovna žádá. Samostatných ovladačů najdete na palubě modelu Kia Niro minimum, většinu komfortních soustav lze ovládat přes středový doplňkový dotykový monitor natočený mírně k řidiči.