51
Fotogalerie

Mercedes E Class: nově jen s přímým vstřikem

Pro stávající generaci modelu Mercedes E Class jsou po dvou letech výroby připraveny modernizace (+ 67 foto)

Aktuální provedení sedanu Mercedes – Benz E Class se představilo na začátku roku 2009 a jen několik měsíců nato se představení dočkala také praktičtější verze Mercedes E Class Combi. Pro modelový rok 2011 je pro tuto řadu připravena série modifikací, která se ale týká především pohonných jednotek. V nabídce se objeví dvojice nových zážehových jednotek, čímž od nynějška bude každý Mercedes E disponovat motorem s přímým vstřikováním paliva. Modernizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka má zlepšit dynamické parametry, ale zároveň omezit spotřebu a emise CO2.

Mercedes E 2011 29.jpg Mercedes E 2011 30.jpg Mercedes E 2011 33.jpg

Nových motorů z řady BlueEfficiency (premiéru slavily pod kapotami modelů S a CL) s přímým vstřikem benzínu BlueDirect se dočkají verze E350 a E500. První dostane vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm, což jsou hodnoty o 14 koní, resp. 5 Nm lepší než dosud. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na hladině 250 km/h, ke zrychlení z klidu na 100 km/h postačí 6,3 s. Důležitější je však průměrná spotřeba, která klesla zhruba o 20 % na 6,8 l/100 km.

Mercedes E 2011 43.jpg Mercedes E 2011 44.jpg Mercedes E 2011 47.jpg

Prestižní provedení E500 je opatřeno osmiválcem s objemem 4,6 l a dvojitým přeplňováním, takže i přes nižší zdvihový objem dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) a točivého momentu 600 Nm, což je o 20 koní a 70 Nm více než dosud. Průměrná spotřeba paliva klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 l/100 km a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 5,2 s. Nové motory z řady BlueEfficiency se vyznačují třetí generací vstřikovací soustavy pracující s tlaky až 200 barů, zapalováním MSI (Multi Spark Ignition, až čtyři jiskry v jednom pracovním cyklu) a piezoelektrické vstřikovače schopné až pěti vstřiků.

Mercedes E 2011 59.jpg Mercedes E 2011 60.jpg Mercedes E 2011 61.jpg

Modernizovaná sedmistupňová rychlostní skříň 7G-Tronic je kombinována se soustavou řízeného zhášení motoru a dodává se do modelů E200 CDI, E220 CDI, E200 a E250. Ke snížení spotřeby přispívají také olejové čerpadlo s proměnným účinkem nebo clona před chladičovou stěnou automaticky upravující množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru.

Mercedes E 2011 17.jpg Mercedes E 2011 18.jpg Mercedes E 2011 19.jpg
Mercedes E 2011 20.jpg Mercedes E 2011 21.jpg Mercedes E 2011 22.jpg
Mercedes E 2011 23.jpg Mercedes E 2011 25.jpg Mercedes E 2011 31.jpg
Mercedes E 2011 26.jpg Mercedes E 2011 27.jpg Mercedes E 2011 28.jpg
Mercedes E 2011 32.jpg Mercedes E 2011 34.jpg Mercedes E 2011 39.jpg
Mercedes E 2011 24.jpg Mercedes E 2011 35.jpg Mercedes E 2011 36.jpg Mercedes E 2011 37.jpg
Mercedes E 2011 38.jpg Mercedes E 2011 40.jpg Mercedes E 2011 41.jpg
Mercedes E 2011 42.jpg Mercedes E 2011 45.jpg Mercedes E 2011 46.jpg
Mercedes E 2011 48.jpg Mercedes E 2011 49.jpg Mercedes E 2011 67.jpg
Mercedes E 2011 50.jpg Mercedes E 2011 51.jpg Mercedes E 2011 52.jpg
Mercedes E 2011 53.jpg Mercedes E 2011 54.jpg Mercedes E 2011 55.jpg
Mercedes E 2011 56.jpg Mercedes E 2011 57.jpg Mercedes E 2011 58.jpg
Mercedes E 2011 62.jpg Mercedes E 2011 63.jpg Mercedes E 2011 64.jpg
Mercedes E 2011 65.jpg Mercedes E 2011 66.jpg
 


 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud