Volkswagen Type 2 je jedním z nejdůležitějších modelů nejen německé automobilky, ale i celosvětového průmyslu. Podobně jako Type 1 ( Brouk ), dokázal velké věci. Vůz s přezdívkou Bulli rozpohyboval masy lidí a podpořil rozvoj menších podnikatelů. První kus s výrobním číslem 20-1880 sjel z výrobní linky 8. března 1950. Foto: Volkswagen

Volkswagen Type 2 je jedním z nejdůležitějších modelů nejen německé automobilky, ale i celosvětového průmyslu. Podobně jako Type 1 (Brouk), dokázal velké věci. Vůz s přezdívkou Bulli rozpohyboval masy lidí a podpořil rozvoj menších podnikatelů. První kus s výrobním číslem 20-1880 sjel z výrobní linky 8. března 1950. | Foto: Volkswagen

Byl to modrý skříňový vůz, který si pořídil majitel v dolnosaském Hildesheimu. Zde přepravoval zboží a budil úžas celého okolí. Nic podobného od  Volkswagenu  totiž obyvatelé neznali. Takto věrně sloužil 23 let. Poté byl prodán a od roku 1992 byl součástí sbírky u řady nadšených fanoušků. Foto: Volkswagen

Byl to modrý skříňový vůz, který si pořídil majitel v dolnosaském Hildesheimu. Zde přepravoval zboží a budil úžas celého okolí. Nic podobného od Volkswagenu totiž obyvatelé neznali. Takto věrně sloužil 23 let. Poté byl prodán a od roku 1992 byl součástí sbírky u řady nadšených fanoušků. | Foto: Volkswagen

Poslední fanoušek se jej nakonec pokoušel prodat. Bohužel o takový vůz překvapivě nebyl moc velký zájem. Koupil jej až Dán Tommy L., který se přes telefon dozvěděl, že vůz na prodej má nejnižší známé číslo podvozku. Pro vůz si automaticky dojel bez předchozí prohlídky. Tommy svůj vůz poté pojmenoval „Sofie“. Foto: Volkswagen

Poslední fanoušek se jej nakonec pokoušel prodat. Bohužel o takový vůz překvapivě nebyl moc velký zájem. Koupil jej až Dán Tommy L., který se přes telefon dozvěděl, že vůz na prodej má nejnižší známé číslo podvozku. Pro vůz si automaticky dojel bez předchozí prohlídky. Tommy svůj vůz poté pojmenoval „Sofie“. | Foto: Volkswagen

V roce 2000 podstoupil vůz kompletní renovaci a Tommy s ním jezdil na srazy, kde byl vždy za hvězdu. Společně spolu takto najezdili přes 20 tisíc kilometrů. Když začal Tommyho dohánět věk, rozhodl se, že už dlouhých cest zanechá a Sofii předá do dobrých rukou. Ozvala se mu řada sběratelů, ovšem všechny přebila zcela jiná zpráva. Foto: Volkswagen

V roce 2000 podstoupil vůz kompletní renovaci a Tommy s ním jezdil na srazy, kde byl vždy za hvězdu. Společně spolu takto najezdili přes 20 tisíc kilometrů. Když začal Tommyho dohánět věk, rozhodl se, že už dlouhých cest zanechá a Sofii předá do dobrých rukou. Ozvala se mu řada sběratelů, ovšem všechny přebila zcela jiná zpráva. | Foto: Volkswagen

Při prohlídce dánského prince v Hannoveru jej doprovázel zástupce dánského dovozce společnosti Volkswagen Užitkové vozy. Ten se zmínil, že v Dánsku je zachovalý model z roku 1950. Sofie se tak na konci roku 2014 přestěhovala k ostatním Transportérům do Hannoveru. Foto: Volkswagen

Při prohlídce dánského prince v Hannoveru jej doprovázel zástupce dánského dovozce společnosti Volkswagen Užitkové vozy. Ten se zmínil, že v Dánsku je zachovalý model z roku 1950. Sofie se tak na konci roku 2014 přestěhovala k ostatním Transportérům do Hannoveru. | Foto: Volkswagen

Tonny se s ní rozloučil se slzami v očích a nyní dělá radost návštěvníkům Hannoveru jako součást historické sbírky. Foto: Volkswagen

Tonny se s ní rozloučil se slzami v očích a nyní dělá radost návštěvníkům Hannoveru jako součást historické sbírky. | Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

Byl to modrý skříňový vůz, který si pořídil majitel v dolnosaském Hildesheimu. Zde přepravoval zboží a budil úžas celého okolí. Nic podobného od  Volkswagenu  totiž obyvatelé neznali. Takto věrně sloužil 23 let. Poté byl prodán a od roku 1992 byl součástí sbírky u řady nadšených fanoušků. Foto: Volkswagen
Poslední fanoušek se jej nakonec pokoušel prodat. Bohužel o takový vůz překvapivě nebyl moc velký zájem. Koupil jej až Dán Tommy L., který se přes telefon dozvěděl, že vůz na prodej má nejnižší známé číslo podvozku. Pro vůz si automaticky dojel bez předchozí prohlídky. Tommy svůj vůz poté pojmenoval „Sofie“. Foto: Volkswagen
V roce 2000 podstoupil vůz kompletní renovaci a Tommy s ním jezdil na srazy, kde byl vždy za hvězdu. Společně spolu takto najezdili přes 20 tisíc kilometrů. Když začal Tommyho dohánět věk, rozhodl se, že už dlouhých cest zanechá a Sofii předá do dobrých rukou. Ozvala se mu řada sběratelů, ovšem všechny přebila zcela jiná zpráva. Foto: Volkswagen
Při prohlídce dánského prince v Hannoveru jej doprovázel zástupce dánského dovozce společnosti Volkswagen Užitkové vozy. Ten se zmínil, že v Dánsku je zachovalý model z roku 1950. Sofie se tak na konci roku 2014 přestěhovala k ostatním Transportérům do Hannoveru. Foto: Volkswagen
9
Fotogalerie

Toto je úplně první Volkswagen Type 2. Říká se mu Sofie a má za sebou krásný příběh

Volkswagen Bulli slaví letos sedmdesátiny. Napadlo vás ale, kde se nachází úplně první kus z této několikamilionové produkce? Volkswagen si ho po splnění účelu schoval do muzea.

Volkswagen Type 2 je jedním z nejdůležitějších modelů nejen německé automobilky, ale i celosvětového průmyslu. Podobně jako Type 1 (Brouk) dokázal velké věci. Vůz s přezdívkou Bulli rozpohyboval masy lidí a podpořil rozvoj menších podnikatelů.

První kus s výrobním číslem 20-1880 sjel z výrobní linky 8. března 1950. Byl to modrý skříňový vůz, který si pořídil majitel v dolnosaském Hildesheimu. Zde přepravoval zboží a budil úžas celého okolí. Nic podobného od Volkswagenu totiž obyvatelé neznali. Takto věrně sloužil 23 let, poté byl prodán a od roku 1992 byl součástí sbírky u řady nadšených fanoušků.

Poslední fanoušek se jej nakonec pokoušel prodat. Bohužel o takový vůz překvapivě nebyl moc velký zájem. Koupil jej až Dán Tommy L., který se přes telefon dozvěděl, že vůz na prodej má nejnižší známé číslo podvozku. Pro vůz si automaticky dojel bez předchozí prohlídky. Tommy svůj vůz poté pojmenoval „Sofie“.

V roce 2000 podstoupil vůz kompletní renovaci a Tommy s ním jezdil na srazy, kde byl vždy za hvězdu. Společně spolu takto najezdili přes 20 tisíc kilometrů. Když začal Tommyho dohánět věk, rozhodl se, že už dlouhých cest zanechá a Sofii předá do dobrých rukou. Ozvala se mu řada sběratelů, ovšem všechny přebila zcela jiná zpráva.

Při prohlídce dánského prince v Hannoveru jej doprovázel zástupce dánského dovozce společnosti Volkswagen Užitkové vozy. Ten se zmínil, že v Dánsku je zachovalý model z roku 1950. Sofie se tak na konci roku 2014 přestěhovala k ostatním Transportérům do Hannoveru. Tonny se s ní rozloučil se slzami v očích a nyní dělá radost návštěvníkům Hannoveru jako součást historické sbírky.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud