5
Fotogalerie

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šílených 300 koní

Ještě jednou to číslo zopakujeme. Číslicí 300, slovy tři sta koňských sil. V motocyklu, který má suchou hmotnost nižší než 200 kilogramů. Z toho vychází poměr výkonu ku hmotnosti přes 1500 koní na tunu, tedy jako kdyby mělo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Sériově Kawasaki H2R moc nevypadá, ale výrobce se tváří, že chce něco takového skutečně dostat na silnice

I úplnému neznalci do motocyklů je asi známé jméno Kawasaki a řada modelů Ninja. Ano, to jsou ty zelené věci, které se kolem vás mihnou třístovkou... Koncept H2R sice ještě není připravený pro sériovou výrobu, ale výrobce tvrdí, že z něj bude vycházet silniční model. Například vůbec poprvé se u Kawasaki objevuje jednoramenná zadní kyvná vidlice.

Litrový řadový čtyřválec uložený napříč dopuje kompresor, který spolu se sáním vyvinula divize vodních skútrů a lodních motorů, karbonovou konstrukci zase připravila divize Kawasaki věnující se letectví. Těch tři sta koní zní nicméně naprosto šíleně a kdo kdy jel na sportovní motorce s polovičním výkonem, ví, že už to tak nějak stačí...

Pokud se někdy něco takového skutečně dostane na silnice, určitě to dostane světla a všechny obtěžující zbytečnosti, které musí motocykl schválený pro silniční provoz mít. Tedy i pneumatiky se vzorkem a ne závodní slicky. Nicméně i kdyby měl ve výsledku motocykl výkon třeba „jen“ 250 koní, pořád to bude nejvýkonnější motorka všech dob.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

Doporučujeme

Články odjinud